Češi během Dne dopravy zdarma utratili 222 milionů korun

23. 11. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Pátý ročník akce Den dopravy zdarma, organizované nákupním portálem Heureka.cz, je u konce. I letos čísla překonala předchozí ročníky. Celkový obraz zapojených e-shopů se přehoupl přes 222 milionů korun. Počet objednávek meziročně vzrostl o 20 %.
Foto: Freeimages.com

„Zájem ze strany e-shopů byl letos opět rekordní, i když se jejich finální počet zastavil na 1 549 zapojených e-shopech,“ uvedl k akci Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a vysvětlil: „Přes stovku e-shopů jsme museli vyřadit kvůli tomu, že nesplňovaly podmínky garantované zákazníkovi – tedy alespoň jeden druh doručení domů zdarma. I tak však letošní čísla překonala minulé ročníky.“

„Počet objednávek se vyšplhal ke 180 000 během 24 hodin a loňský rok tak překonal téměř o 20 %, což je opět rekordní číslo,“řekl Tomáš Braverman a dodal: „Celkový obrat zapojených e-shopů byl přes 222 miliónů korun.“Přesněji jde o částku 222 900 000 korun.​

Oproti loňskému roku vzrostla o více než půl miliónu také částka, kterou zákazníci ušetřili na dopravě, a to na letošních 14 miliónů korun. „Meziročně jde o navýšení zhruba o 5 %,“ podotkl Braverman.

Nejvíce peněz se utratilo během Dne dopravy za zboží ze segmentu elektroniky a bílé techniky, ale také za dětské zboží, vybavení pro dům a zahradu či oblečení a módu. Při pohledu na počet objednávek však vede překvapivě dětské zboží a dům a zahrada, poté kosmetika a zdraví a oblečení a móda. Průměrná cena objednávky činila 1 250 korun.

Největší zájem, a nejvíce uskutečněných objednávek, jsme zaznamenali kolem deváté hodiny večerní a také na úplném začátku a konci akce. „Lidé tedy měli nákupy nejen naplánovány, ale rozhodli se také nakoupit i těsně před skončením,“doplnil Braverman.

Podobné články

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více