CeBIT 2016 se zaměří na digitalizaci
Hlavní téma veletrhu CeBIT bylo nazváno „d!conomy: join – create – succeed“, ve volném překladu „ zúčastnit se, spoluutvářet a uspět.“
„Digitalizace se prosazuje ve všech oblastech hospodářství a společnosti, není krátkodobým fenoménem, zahrnuje všechno a představuje dlouhodobě velké šance. Je třeba na tyto výzvy reagovat a svou vlastní firmu aktivně vést do úspěšné budoucnosti,“ řekl Oliver Frese, člen představenstva veletržní správy Deutsche Messe AG.
Motto top tématu znázorňuje proces a týká se proto každého, kdo má rozhodovací kompetence, a v určitém stádiu digitální transformace také každé firmy nezávisle na branži. „Aktuální studie ukazují, že především menší a středně velké podniky ještě váhají, jestli se mají na digitalizaci podílet,“ prohlásil O. Frese. Podle studie Rolanda Bergera se zatím jen každý druhý podnik zabývá dopady digitalizace na svůj obchodní model. Stejně tak dochází studie k závěru, že téměř dvě třetiny podniků dosahují podle jejich vlastního názoru nízké úrovně digitalizace.
„Veletrh CeBIT přinese příslušné informace, představí další inovace a poskytne inspiraci,“ řekl O. Frese. Svým zaměřením jako nejvýznamnější světová akce pro digitální obchod poskytne CeBIT 2016 celkový přehled o šancích a výzvách digitalizace a rovněž prostor pro diskusi o kontroverzních tématech. Veletrh klade velký důraz na ukázkové příklady z uživatelských branží i na diskuse a přednášky v CeBIT Global Conferences, které přinesou nové vize a koncepce. S novými obchodními modely bude možno se také seznámit na přehlídce SCALE 11 věnované startupům.
Kromě partnerské země obohatí veletrh CeBIT v Hannoveru svým programem také Evropská komise. Po zahájení Evropské digitální agendy „Digital Single Market“ uskuteční Evropská unie na veletrhu CeBIT pod vedením komisaře EU Günthera Oettingera každoroční konferenci, během které proběhnou diskuse o pokroku na digitálním trhu na politické a ekonomické úrovni. Uskutečnění digitální agendy je jedním z nejvýznamnějších a nejctižádostivějších projektů Evropské komise. Jejím cílem je spojit 28 národních trhů do jednoho, jednotně řízeného trhu. Strategie je mimo jiné zaměřena na celoevropské telekomunikační sítě, přeshraniční digitální služby a vlnu zakládání inovativních startupů.