Britské e-shopy jsou u Čechů stále populárnější

15. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Na zahraničních e-shopech Češi nejraději nakupují ve Velké Británii, USA a Irsku. Jen v těchto zemích utratili bezmála šest miliard korun.

Přes deset miliard korun (375 milionů eur) utratili Češi od října 2014 do září 2015 na zahraničních e-shopech kartami Visa. Dlouhodobě nejpopulárnější jsou ty britské, kde čeští zákazníci zaplatili 4,4 miliardy korun (162 milionů eur), dále pak americké s tržbami okolo 800 milionů korun (29 milionů eur) a irské internetové obchody, kde útraty činily zhruba 650 milionů korun (24 milionů eur). První pětici doplňuje Lucembursko a Německo.

V období od října 2014 do září 2015 proběhlo celkem 8,3 milionů transakcí. „Češi milují nakupování na internetu a velká část z nich se dokáže orientovat v nepřeberné nabídce e-shopů. Proto již nemají problém nakupovat i na zahraničních webech, kde je pro ně navíc nabídka zajímavá, protože se liší od té, která je dostupná u domácích obchodníků,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Nejvíce Češi utrácejí za zábavu

A co Češi po internetu v zahraničí nejčastěji nakupují? Největší oblibě se těší produkty z oblasti volného času a zábavy, spotřebního a luxusnějšího zboží a letenky. V meziročním srovnání ovšem nejvíce narostla oblast nákupů ze supermarketů (+ 141 %), plateb za pohonné hmoty (+ 68 %) a služeb v oboru zdraví a krásy (+ 58 %).

Mobilní placení na vzestupu

Neustálému růstu obliby e-commerce pomáhají i inovativní platební technologie placení. Velký růst se například očekává v oblasti mobilního placení (m-commerce).

„Budoucnost placení souvisí se změnou spotřebitelských návyků. Chytré telefony se stávají nejpoužívanějším elektronickým zařízením a postupný boom zažívají i wearables, jako jsou hodinky nebo náramky, které lze rovněž využít k placení. Ze statistik Visa Europe vyplývá, že mobilní platby rostou třikrát rychleji než nakupování přes internet. Například ve Velké Británii je již dnes 59 % všech plateb na internetu realizováno přes mobil nebo tablet. Jsme na začátku velkých změn,“ dodal Marcel Gajdoš.

Štítky: 

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více