Avast představil nové vize, produkty i vizuální identitu
Nové strategie na podporu digitální svobody vyžaduje zapojení zákonodárců, filantropů i inovátorů. Nová vizuální identita značky pak odráží větší cíle společnosti, nový a inovativní přístup k celkové digitální ochraně díky produktu Avast One a výzvu, aby lidé přehodnotili svůj vztah k internetu a využívali ho zdravějším způsobem.
Výzkum, který Avast zveřejnil ve zprávě Digital Citizenship Report, zjistil, že ačkoliv šest z deseti lidí uznalo, že během pandemie význam internetu vzrostl, obavy o bezpečnost a soukromí někdy zabránily 65 % dotázaných po celém světě (46 % v Česku a 57 % na Slovensku) v aktivitách na internetu; největší obavy mají ženy a lidé ve věku 18-24 let (68 % globálně, 46 % v Česku a 62 % na Slovensku).
Ondřej Vlček, generální ředitel Avastu, k tomu poznamenal: „Digitální svět se ocitl na křižovatce. Přes 4,8 miliardy lidí je dnes online, což je více než polovina světové populace a zajištění bezpečného přístupu k internetu se stává základním digitálním právem. Nestačí jen důvěřovat poskytovatelům online služeb, že mají vždy na zřeteli naše nejlepší zájmy, a uživatelé proto potřebují pomoci s řešením nerovnosti ve vztahu k internetu a ochranou své bezpečnosti a soukromí. Jako společnost zabývající se kybernetickou ochranou věříme, že můžeme udělat více pro zlepšení online bezpečnosti a obranu před nežádoucím sledováním a monitorováním. Avast se proto zavázal bojovat za digitální svobodu a chránit soukromí digitálních občanů dnes i v budoucnu.“
Nová strategie Avastu zahrnuje:
• Avast One: Avast byl před 20 lety průkopníkem bezplatných antivirů a i nadále zůstává odhodlán poskytovat ty nejlepší bezplatné ochranné produkty všem svým uživatelům. Jeho nový vlajkový produkt kombinuje oceňovanou antivirovou technologii Avastu s firewallem a funkcí pro aktualizace softwaru, která zabraňuje používání zastaralých programů i útokům na dodavatelské řetězce, rozsáhlou ochranu soukromí v podobě virtuální privátní sítě (VPN) pro běžné prohlížení webu a ochranu identity prostřednictvím služby sledování úniků uživatelských dat, a to vše zdarma ve verzi Avast One Essential.
• Nový program Nadace Avast: restrukturalizovaná charitativní nadace společnosti Avast letos slaví jedenáct let a představila nový program Spark Fund zaměřený na problematiku digitální svobody a podporu zranitelných skupin. Naší vizí je spravedlivější a inkluzivnější digitální budoucnost, v níž má každý přístup k nástrojům a příležitostem, aby mohl naplno využít svůj potenciál.
• Program podpory zákonodárných iniciativ: Avast věří, že ochrana soukromí musí jít nad rámec produktových inovací a přispívá k utváření politiky v oblasti zavádění a používání technologií. Avast se zasazuje o digitální svobodu u zainteresovaných politických subjektů po celém světě tím, že slouží jako zdroj informací, aktivně se angažuje v klíčových tématech, jako je online sledování, ochrana soukromí, umělá inteligence a šifrovací technologie, vzdělává a zajišťuje tvorbu zákonů, ve kterých budou lidé na prvním místě.
Digitální občané si začínají být vědomi problémů internetu
Zpráva Avast Digital Citizenship Report ukazuje, že pro 34 % dotázaných na celém světě (27 % v Česku a 37 % na Slovensku) učinil internet pandemii snesitelnější, protože jim umožnil sociální kontakt, nové zážitky, přístup k důležitým službám a inspiroval je. Celých 40 % dotázaných (33 % v Česku a 42 % na Slovensku) využilo internet ke kontaktu s blízkými, přičemž 22 % (9 % v Česku a 11 % na Slovensku) uvedlo, že poprvé v životě použilo videohovor. Konkrétně 27 % dotázaných po celém světě (20 % v Česku a 26 % na Slovensku) pak internet umožnil prožít a naučit se zcela nové věci.
Ze zprávy však také vyplývá, že i když lidé internet užívají rádi, mají obavy o svou bezpečnost a soukromí. Většina dotázaných (83 % globálně; 78 % v Česku a 85 % Slovensku) uvádí, že ochrana osobních údajů je pro ně velmi důležitá, nicméně pouze polovina (43 %; 41 % v Česku a 51 % na Slovensku) tvrdí, že má silnou důvěru v zákony na ochranu osobních údajů.
Nejistota ohledně bezpečnosti a soukromí může lidem také bránit v používání internetu a mnozí se rozhodli neprovádět určité online aktivity, například 36 % dotázaných (27 % v Česku a 34 % na Slovensku) se rozhodlo neregistrovat se na některé online účty vyžadující osobní údaje, 20 % (15 % v Česku a 17 % na Slovensku) se rozhodlo nevyužívat online bankovnictví a 30 % (21 % v Česku a 22 % na Slovensku) se vyhýbá používání veřejných Wi-Fi sítí.
Avast One: další úroveň ochrany pro dnešní digitální život
Avast One poskytuje „digitálním občanům“ unifikované řešení pro kyberbezpečnost, ochranu soukromí, identity a zvýšení výkonu, které zajišťuje lidem bezpečí jejich údajům hladký chod jejich zařízením. Díky možnostem personalizace se Avast One přizpůsobí individuálním potřebám uživatelů i jejich rodinných příslušníků.
S bezplatným Avast One Essential získají uživatelé ochranu před kybernetickými hrozbami, jako je ransomware, spyware a phishingové útoky, ochranu před škodlivými připojeními prostřednictvím firewallu a 5 GB přenesených dat přes VPN týdně, což je velmi konkurenceschopná nabídka. Vzhledem k oprávněným obavám, které lidé mají z veřejných Wi-Fi sítí, je právě používání virtuální privátní sítě způsob, který uživatelům pomůže uživatelům udržet jejich osobní údaje v bezpečí.
Placené produkty Avast One Individual a Avast One Family obsahují další funkce včetně ochrany před podvrženými protokoly ARP (Address Resolution Protocol), napadením DNS a špehováním prostřednictvím webových kamer. Nabízí také sledování úniků uživatelských dat, které lidem a jejich rodinám umožňuje zjistit, zda nebyla zveřejněna hesla jejich online účtů, a poskytuje rovněž neomezené služby VPN. Uživatelé programu Avast One mohou také znatelně zlepšit výkon svého počítače pomocí nástroje Disk Cleaner, který umožňuje najít a vyčistit přebytečné a nežádoucí soubory.
Avast One je již k dispozici ve Spojených státech, Kanadě, Velké Británii a Austrálii a brzy se rozšíří i na další trhy včetně České republiky a Slovenska.