Avast představil nové vize, produkty i vizuální identitu

17. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Avast)
Avast chce více podporovat občanská práva uživatelů digitálního světa a obnovit zdravý vztah k internetu. Firma zároveň představila bezplatnou platformu kybernetické ochrany Avast One i novou vizuální identitu.

Nové strategie na podporu digitální svobody vyžaduje zapojení zákonodárců, filantropů i inovátorů. Nová vizuální identita značky pak odráží větší cíle společnosti, nový a inovativní přístup k celkové digitální ochraně díky produktu Avast One a výzvu, aby lidé přehodnotili svůj vztah k internetu a využívali ho zdravějším způsobem.

Výzkum, který Avast zveřejnil ve zprávě Digital Citizenship Report, zjistil, že ačkoliv šest z deseti lidí uznalo, že během pandemie význam internetu vzrostl, obavy o bezpečnost a soukromí někdy zabránily 65 % dotázaných po celém světě (46 % v Česku a 57 % na Slovensku) v aktivitách na internetu; největší obavy mají ženy a lidé ve věku 18-24 let (68 % globálně, 46 % v Česku a 62 % na Slovensku).

 Ondřej Vlček, generální ředitel Avastu, k tomu poznamenal: „Digitální svět se ocitl na křižovatce. Přes 4,8 miliardy lidí je dnes online, což je více než polovina světové populace a zajištění bezpečného přístupu k internetu se stává základním digitálním právem. Nestačí jen důvěřovat poskytovatelům online služeb, že mají vždy na zřeteli naše nejlepší zájmy, a uživatelé proto potřebují pomoci s řešením nerovnosti ve vztahu k internetu a ochranou své bezpečnosti a soukromí. Jako společnost zabývající se kybernetickou ochranou věříme, že můžeme udělat více pro zlepšení online bezpečnosti a obranu před nežádoucím sledováním a monitorováním. Avast se proto zavázal bojovat za digitální svobodu a chránit soukromí digitálních občanů dnes i v budoucnu.“

Nová strategie Avastu zahrnuje:

Avast One: Avast byl před 20 lety průkopníkem bezplatných antivirů a i nadále zůstává odhodlán poskytovat ty nejlepší bezplatné ochranné produkty všem svým uživatelům. Jeho nový vlajkový produkt kombinuje oceňovanou antivirovou technologii Avastu s firewallem a funkcí pro aktualizace softwaru, která zabraňuje používání zastaralých programů i útokům na dodavatelské řetězce, rozsáhlou ochranu soukromí v podobě virtuální privátní sítě (VPN) pro běžné prohlížení webu a ochranu identity prostřednictvím služby sledování úniků uživatelských dat, a to vše zdarma ve verzi Avast One Essential.

Nový program Nadace Avast: restrukturalizovaná charitativní nadace společnosti Avast letos slaví jedenáct let a představila nový program Spark Fund zaměřený na problematiku digitální svobody a podporu zranitelných skupin. Naší vizí je spravedlivější a inkluzivnější digitální budoucnost, v níž má každý přístup k nástrojům a příležitostem, aby mohl naplno využít svůj potenciál.

Program podpory zákonodárných iniciativ: Avast věří, že ochrana soukromí musí jít nad rámec produktových inovací a přispívá k utváření politiky v oblasti zavádění a používání technologií. Avast se zasazuje o digitální svobodu u zainteresovaných politických subjektů po celém světě tím, že slouží jako zdroj informací, aktivně se angažuje v klíčových tématech, jako je online sledování, ochrana soukromí, umělá inteligence a šifrovací technologie, vzdělává a zajišťuje tvorbu zákonů, ve kterých budou lidé na prvním místě.

Digitální občané si začínají být vědomi problémů internetu

Zpráva Avast Digital Citizenship Report ukazuje, že pro 34 % dotázaných na celém světě (27 % v Česku a 37 % na Slovensku) učinil internet pandemii snesitelnější, protože jim umožnil sociální kontakt, nové zážitky, přístup k důležitým službám a inspiroval je. Celých 40 % dotázaných (33 % v Česku a 42 % na Slovensku) využilo internet ke kontaktu s blízkými, přičemž 22 % (9 % v Česku a 11 % na Slovensku) uvedlo, že poprvé v životě použilo videohovor. Konkrétně 27 % dotázaných po celém světě (20 % v Česku a 26 % na Slovensku) pak internet umožnil prožít a naučit se zcela nové věci.

Ze zprávy však také vyplývá, že i když lidé internet užívají rádi, mají obavy o svou bezpečnost a soukromí. Většina dotázaných (83 % globálně; 78 % v Česku a 85 % Slovensku) uvádí, že ochrana osobních údajů je pro ně velmi důležitá, nicméně pouze polovina (43 %; 41 % v Česku a 51 % na Slovensku) tvrdí, že má silnou důvěru v zákony na ochranu osobních údajů.

Nejistota ohledně bezpečnosti a soukromí může lidem také bránit v používání internetu a mnozí se rozhodli neprovádět určité online aktivity, například 36 % dotázaných (27 % v Česku a 34 % na Slovensku) se rozhodlo neregistrovat se na některé online účty vyžadující osobní údaje, 20 % (15 % v Česku a 17 % na Slovensku) se rozhodlo nevyužívat online bankovnictví a 30 % (21 % v Česku a 22 % na Slovensku) se vyhýbá používání veřejných Wi-Fi sítí.

Avast One: další úroveň ochrany pro dnešní digitální život

Avast One poskytuje „digitálním občanům“ unifikované řešení pro kyberbezpečnost, ochranu soukromí, identity a zvýšení výkonu, které zajišťuje lidem bezpečí jejich údajům hladký chod jejich zařízením. Díky možnostem personalizace se Avast One přizpůsobí individuálním potřebám uživatelů i jejich rodinných příslušníků.

S bezplatným Avast One Essential získají uživatelé ochranu před kybernetickými hrozbami, jako je ransomware, spyware a phishingové útoky, ochranu před škodlivými připojeními prostřednictvím firewallu a 5 GB přenesených dat přes VPN týdně, což je velmi konkurenceschopná nabídka. Vzhledem k oprávněným obavám, které lidé mají z veřejných Wi-Fi sítí, je právě používání virtuální privátní sítě způsob, který uživatelům pomůže uživatelům udržet jejich osobní údaje v bezpečí.

Placené produkty Avast One Individual a Avast One Family obsahují další funkce včetně ochrany před podvrženými protokoly ARP (Address Resolution Protocol), napadením DNS a špehováním prostřednictvím webových kamer. Nabízí také sledování úniků uživatelských dat, které lidem a jejich rodinám umožňuje zjistit, zda nebyla zveřejněna hesla jejich online účtů, a poskytuje rovněž neomezené služby VPN. Uživatelé programu Avast One mohou také znatelně zlepšit výkon svého počítače pomocí nástroje Disk Cleaner, který umožňuje najít a vyčistit přebytečné a nežádoucí soubory.

Avast One je již k dispozici ve Spojených státech, Kanadě, Velké Británii a Austrálii a brzy se rozšíří i na další trhy včetně České republiky a Slovenska.

Video : 
Štítky: 
Bezpečnost, Ze světa firem, Avast Software

Podobné články

Petr Mojžíš, Security Architect ve společnosti ANECT

Co je bezpečnostní hardening a jak na něj?

22. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ANECT)
Při koupi nového zařízení, softwaru nebo cloudové služby očekáváte, že budou standardně zabezpečené. Bohužel však platí opak. Abyste dosáhli maximální úrovně zabezpečení, musíte vše, co zavádíte, krok za krokem konfigurovat tak, aby to odpovídalo vašemu prostředí. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více