Alza.cz v roce 2013 s tržbami 11 miliard Kč
Přestože v uplynulém roce český trh s klíčovými komoditami, jako jsou notebooky, mírně klesal - Alza.cz vyrostla v noteboocích o 12%. Největší nárůst prodejů zaznamenala Alza.cz u tabletů, ultrabooků a smartphonů. Velký zájem byl v loňském roce i o produkty z oblasti domácího elektra a elektronických knih.
V internetových obchodech se v Česku prodá zhruba třetina veškeré spotřební elektroniky, což je nejvíc v Evropě. Podíl je o deset procent vyšší než v Německu nebo Velké Británii.
„Rekordní výsledky přičítáme zejména kvalitě našich služeb, která je dle měření věrnosti zákazníků metodikou NPS naprosto srovnatelná s nejlepšími světovými hráči,“ řekl Oldřich Kurz z Alza.cz. „Dalšími zásadními faktory jsou šíře a skladovost našeho sortimentu a dále rozšíření prodejních a poprodejních služeb, které k nám přivedly i skupinu nejnáročnějších nakupujících,“ řekl Oldřich Kurz. „Naši zákazníci oceňují i rozrůstající se pobočkovou síť a u nás ojedinělou garanci doručení zboží na kteroukoliv z našich poboček ještě týž den při uskutečnění objednávky do 11,00 hodin,“ dodal Kurz.
Za uplynulý rok rozšířila společnost svou nabídku z 32 tisíc na téměř 50 tisíc položek, z nichž je převážná většina skladem. Kromě rozšíření počtu produktů v tradičních segmentech elektro, výpočetní technika a domácí elektro docílila Alza.cz rekordního prodejního úspěchu i rozšířením produktových segmentů o elektronické licence, elektronické knihy, hobby nářadí a autopříslušenství, poloprofesionální a profesionální produkty z oblasti audio/video či produktovou řadu péče o zdraví.