Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků.

Z vlastního průzkumu platformy přitom vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj během svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil.

Spuštěním slovenské domény Allegro navazuje na úspěšné zavedení platformy allegro.cz v Česku a zároveň tak pokračuje v růstu napříč střední Evropou. Právě v Česku tržiště získalo za necelý rok působení více než 1,6 milionu aktivních nakupujících a stalo se druhou nejnavštěvovanější platformou v zemi. Stejně jako v České republice je i slovenský marketplace od počátku plně přizpůsoben lokálním zákazníkům a nabízí jim miliony nabídek napříč kategoriemi. Mezi produkty najdou spotřebitelé rovněž zboží od českých obchodníků, kterým se tak otevírá možnost prodávat své zboží mezinárodně a snadno si tak rozšířit zákaznickou základnu. Dobrou zprávou pro české obchodníky je i to, že Slováci jejich zboží mnohdy již znají – 77 % z nich totiž uvádí, že na českém e-shopu již někdy dříve nakoupilo.

Prodej napříč trhy prostřednictvím jediné platformy

Nová slovenská platforma funguje na principu „zalistuj jednou, prodávej všude“, který znamená, že obchodníci registrovaní na allegro.cz mohou spravovat své nabídky napříč doménami prostřednictvím jednoho již dříve využívaného panelu. Ten zahrnuje nejen pohodlné možnosti přeshraničního doručení prostřednictvím společnosti Zásilkovna a DPD, ale také lokální platební metody či přeshraniční program Smart!. Allegro navíc jejich nabídky překládá do lokálního jazyka a zároveň převádí jejich ceny do místní měny. Pro zákazníka je tak nákup od českého obchodníka stejně jednoduchý a pohodlný jako od slovenského prodejce. Obchodníci však mají možnosti spravovat své prodeje v Česku a na Slovensku také odděleně. Stačí, když si na allegro.sk zaregistrují samostatný účet a projdou zjednodušeným ověřovacím procesem.

Nedávný průzkum společnosti Allegro ukázal, že nakupování na marketplaces je pro Slováky poměrně běžnou praxí – po nákupech přímo na stránkách e-shopu či přes mobilní aplikaci jsou totiž online tržiště třetím nejčastěji využívaným prodejním kanálem. Allegro.sk si zároveň pro slovenské zákazníky připravilo uvítací dárek (přímo v aplikaci každý najde kupón v hodnotě deseti eur, který lze využít na objednávku v minimální výši 50 eur).

Po vstupu na český trh pro nás byla expanze na Slovensko dalším přirozeným krokem. Průzkumy nám totiž ukazují, že řada slovenských zákazníků již Allegro zná. Téměř 80 % z nich má zájem na allegro.sk nakoupit, přičemž pro bezmála polovinu jsou lákavé primárně výhodné ceny a více než třetina nejvíce oceňuje naši širokou nabídku. Spolu s pohodlným a bezpečným nákupem jsou to přesně ty aspekty, na kterých naši platformu dlouhodobě stavíme a které můžeme nyní i za pomoci českých obchodníků nabídnout slovenským zákazníkům,“ řekl Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro.

Akce pro nové obchodníky

Vstup Allegra na slovenský trh je tedy pro české e-shopy příležitostí, jak se na platformu snadno zapojit a využít tak nově nabízené možnosti zahraniční expanze. Noví obchodníci na allegro.sk mohou navíc benefitovat z Uvítacího programu, díky kterému neplatí prvních 180 dnů žádné poplatky z prodejů, vedení obchodního účtu mají zdarma a mohou využít Profesionální předplatné za 0 Kč. Zároveň byla na Slovensku spuštěna marketingová kampaň zaměřená nejen na platformu, ale také na nabídky samotných prodejců, kteří tak mohou jednoduše oslovit novou zákaznickou základnu.

Čeští prodejci mohou mít jistotu, že jim přeshraniční prodej maximálně usnadníme. Naše data ukazují, že jsou slovenští zákazníci platformě allegro.sk otevření, k čemuž přispívá i to, že 77 % z nich již někdy na online tržišti nakoupilo. Samozřejmě i slovenští zákazníci mají svá specifika, například stejně jako Češi rádi využívají nákup bez registrace. Naše tržiště proto vychází těmto požadavkům vstříc a umožňuje tak českým obchodníkům prodávat tak, aby splňovali očekávání slovenských spotřebitelů,“ dodal Frechen.

Allegro.sk jako další krok v evropské expanzi

Spuštění platformy allegro.sk je pro společnost dalším krokem v probíhající mezinárodní expanzi. Jejím cílem je stát se nákupní destinací číslo jedna v regionu a zároveň zprostředkovat svou širokou nabídku co možná nejširšímu počtu zákazníků. Ti jako největší výhody online nakupování vidí především výhodné ceny, úsporu času, možnost výběru zboží z pohodlí domova a také širokou nabídku produktů. Allegro vše zmíněné nabízí a zároveň poskytuje slovenským spotřebitelům přístup ke 100 milionům nabídek na jednom místě, což je desetkrát více produktů než v jakémkoli jiném internetovém obchodě na Slovensku. Uživatelé platformy allegro.sk přitom budou moci využívat řadu osvědčených a atraktivních řešení, která již úspěšně fungují na polském a českém trhu: kromě speciálních propagačních kampaní typu Allegro Days budou mít k dispozici také funkce, jako jsou Allegro Protect zajišťující bezpečnost nákupů, Záruka nejnižší ceny či bezplatné doručení a vrácení zboží Allegro Smart!.

Podobné články

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více

Mall.cz se přesouvá na Allegro

11. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Značka Mall 31. března 2025 dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako jsou rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a širokou nabídkou online tržiště. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více