Adobe se v digitálním publikování daří
Anonymní a agregované údaje jsou odvozeny z publikací vydaných pomocí Adobe Digital Publishing Suite a ukazují změny ve struktuře četby, ochotu platit za tabletové aplikace, urychlení nákupní cesty a reklamní angažovanost. Díky tomu, že spotřebitelé platí za digitální mediální obsah, se tablety stávají pro vydavatele novým zdrojem příjmů. Obchodní vydavatelé také pomocí tabletových aplikací zvyšují povědomí o svých značkách, stejně jako umožňují nákup svého zboží a služeb.
Z konkrétních dat vyplývá, že:
• 68 procent čtenářů po celém světě v současné době platí za digitální časopisy a noviny vytvořené pomocí Adobe Digital Publishing Suite. To se skládá z jednorázových nákupů (15 procent), předplatného (26 procent) a kombinací tištěného i digitálního obsahu (27 procent).
• čtenáři mají velký zájem nejen o redakční, ale také o reklamní obsah. Každé páté zobrazení stránky v časopisové aplikaci z Digital Publishing Suite je reklama. Čtenáři využívají téměř polovinu (48 procent) všech interaktivních funkcí, které publikace vytvořené Digital Publishing Suite nabízí. Tyto interaktivní prvky, které zahrnují webové náhledy, videa, prezentace, zvukové klipy, obrazové sekvence, hypertextové odkazy a další překryvná data, zvyšují konzumaci digitálního obsahu a angažovanost čtenářů. Z různých interaktivních vrstev, které jsou do aplikací zahrnuty, tvoří webové náhledy a videa dva nejčastěji zobrazované typy.
• více než polovina (56 procent) čtenářů stráví 25 minut až 2,5 hodiny měsíčně čtením svých digitálních titulů. Čas strávený konzumací obsahu vzrostl za posledních šest měsíců o 70 procent, což lze přičíst sofistikovanějšímu a přitažlivějšímu obsahu, stejně jako rostoucímu počtu uživatelů tabletů. Spotřebitelé mají tendenci otevírat aplikace vytvořené v Digital Publishing Suite v průměru až pětkrát za měsíc. Devět procent čtenářů stráví čtením digitálních titulů více než pět hodin za měsíc, což napovídá, že svůj tablet často využívají i pro zjišťování informací o značkách, které mají rádi.
„Za posledních 12 měsíců jsme zaznamenali 16 milionů stažených digitálních publikací a nic nenaznačuje, že by se mělo toto číslo v budoucnu snižovat,“ řekl Zeke Koch, ředitel produktového managementu divize Digital Publishing společnosti Adobe. „Významný růst digitálně vydávaného obsahu bude společnost Adobe nadále podporovat poskytováním inovativních funkcí, které umožní vydavatelům a korporacím po celém světě řídit své digitální příjmy, zvyšovat čtenost a množství prodaného obsahu.“