Samsung je už 19 let v řadě jedničkou na globálním trhu s televizory
Samsung upevnil své vedoucí postavení v kategorii televizorů nejvyšší kvality, zejména u prémiových přístrojů (cenová třída nad 2 500 dolarů) a mimořádně velkých modelů (75 palců a víc):
- Prémiová kategorie (nad 2 500 dolarů) – tržní podíl Samsungu dosáhl 49,6 %, tedy bezmála poloviny globálního trhu.
- 75“ a víc – Samsung tuto kategorii vede s podílem 28,7 %.
Úspěch modelů QLED a OLED
Samsung si rovněž udržel vedoucí postavení v kategoriích QLED a OLED obrazovek, čímž opět potvrzuje svou dominanci v kategorii dražších televizorů:
- QLED – S 8,34 miliony prodanými televizory dosáhl Samsung tržního podílu 46,8 %, což ještě zvyšuje dominanci firmy v tomto sektoru. Globální trh s QLED modely navíc celkově výrazně narostl, prodej těchto televizorů poprvé v historii překročil desetiprocentní navýšení.
- OLED – V roce 2024 se prodalo 1,44 milionu televizorů Samsung s OLED obrazovkou, tržní podíl tedy činí 27,3 %. Znamená to meziroční nárůst o 42 % v počtu prodaných kusů a o 4,6 % v tržním podílu. Je zřejmé, že zákaznická poptávka po inovacích Samsungu v OLED technologiích neklesá.
Velké změny v domácí zábavě díky umělé inteligenci a umění
Na veletrhu CES 2025 představil Samsung technologii Vision AI, která do televizního oboru přináší zásadní změny přesahující běžné hranice domácí zábavy. Vision AI dokáže analyzovat preference, záměry a zvyklosti uživatelů a následně jim upraví divácký zážitek na míru způsobem, který dává nahlédnout do budoucnosti chytrých domácností.
Kromě toho Samsung neustále rozšiřuje internetovou galerii Samsung Art Store, původně dostupnou jen uživatelům modelu The Frame. Nyní si její nabídku můžou užít i majitelé letošních televizorů Neo QLED a QLED, a digitální umělecká díla jsou tak k dispozici podstatně většímu množství zájemců.