Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti
Proč je to důležité: Vzestup nových generativních technologií umělé inteligence demokratizuje inovace a umožňuje malým a středním podnikům konkurovat za rovnějších podmínek. Průzkum ukazuje, že díky využívání AI získávají malé a střední podniky hlubší obchodní zkušenosti, zvyšují příjmy a zlepšují zkušenosti zákazníků.
Z průzkumu společnosti Salesforce vyplynulo, že:
1. Malé a střední podniky si jsou jistější svými dovednostmi v oblasti umělé inteligence než jejich protějšky z řad korporátů
2. Malé a střední podniky podporují růst pomocí umělé inteligence, zatímco velké firmy se zaměřují na provozní efektivitu
Tři hlavní výhody umělé inteligence pro malé a střední podniky:
- Zlepšení obchodních zkušeností
- Zvýšení příjmů
- Zlepšená zákaznická zkušenost
Tři hlavní přínosy umělé inteligence pro velké firmy:
- Automatizace rutinních úkolů
- Zvýšení efektivity
- Zlepšená zákaznická zkušenost
Perspektiva podle společnosti Salesforce: „Umělá inteligence skutečně vyrovnává podmínky pro malé a střední podniky. Díky generativní AI, která přebírá velkou část jejich opakujících se a někdy i podřadných úkolů v plně propojené sadě produktů, mají týmy SMB najednou více času na strategičtější a hodnotnější práci, jako je navazování kontaktů s potenciálními zákazníky a partnery. Díky tomu mohou být stejně rychlí - nebo ještě rychlejší než větší společnosti - a zároveň výrazně zlepšit zákaznickou zkušenost,“ uvedl Kristopher Billmaier, GM Starter Suite.
Metodika
Společnost Salesforce provedla ve spolupráci s firmou Vanson Bourne dvojitě anonymní průzkum mezi 600 IT profesionály (200 vedoucích IT pracovníků a 400 individuálních IT pracovníků) v Austrálii, Francii, Německu, Velké Británii a Spojených státech. Průzkum byl proveden v období od prosince 2023 do ledna 2024.