Češi hrají nejradši na počítači, čtvrtina ale touží po PlayStation 5
S výše uvedenými čísly však může během roku 2023 zahýbat postupné rozšiřování stále dostupnější konzole PlayStation 5, po které touží čtvrtina respondentů. To a mnohem víc ukázal průzkum, který provedla u příležitosti 25 let působení na českém trhu společnost CZC a zúčastnilo se ho více než 2 000 zákazníků.
Nikdy nekončící vylepšování herních počítačů
Průzkum ukázal, jak se nároky hráčů vyvíjí, a potvrdil neustálý hon za nejlepším dostupným hardwarem v závislosti na vývoji nových, dokonalejších, ale také výpočetně náročnějších her. Přestože počítač či notebook využívá k hraní celkem přes 70 % lidí (někteří z nich hrají i na konzolích), víc než 60 % z nich není plně spokojeno s jejich výkonem a chtěli by ho vylepšit. Vyšší výkon grafiky, rychlost procesoru, efektivnější chlazení a další parametry dávají totiž hráčům konkurenční výhodu.
Hotové PC sestavy optimalizované pro hry se přitom konkrétně na e-shopu CZC pohybují od přibližně 17 do 100 tisíc korun s tím, že mezi bestsellery se vyskytují nejčastěji sestavy v cenovém rozmezí 20 až 25 tisíc. Nejdražším samostatným komponentem herních sestav je většinou grafická karta, jejíž výkon je klíčový především pro hraní nejpopulárnějšího herního žánru, akčních 3D her. Nejdražší a nejvýkonnější z nich přesahují cenovou hranici 55 tisíc korun, nejprodávanější jsou podle e-shopu CZC grafiky od 7,5 do 10 tisíc.
Které modely vedou mezi konzolemi?
Pro devět procent respondentů je nejoblíbenější ze všech herních platforem PlayStation v různých verzích. Skoro deset procent respondentů již vlastní nejnovější PlayStation 5 a čtvrtina ze všech oslovených hráčů po ní touží. To otevírá velký potenciál a naznačuje, že PS5 má nyní našlápnuto k posílení celkové obliby herních konzolí v České republice. Druhé pomyslné místo si odnesla konzole Xbox, kterou preferuje ze všech herních platforem 5,5 % hráčů.
„Pro herní komunitu jsme na českém trhu jedničkou a v tomto segmentu nabízíme ze všech prodejců nejširší produktové portfolio. Abychom se hráčům a geekům přiblížili ještě víc, realizovali jsme u příležitosti výročí 25 let CZC na trhu průzkum, který nám pomáhá ještě lépe chápat aktuální potřeby celé komunity. Jeho výsledky zohledníme jak v naší nabídce hotových herních sestav, tak i při přípravě speciálních akcí a v další komunikaci,“ shrnul Jaromír Möwald, community manager společnosti CZC.