Firmy chápou ochranu soukromí jinak než jejich zákazníci

9. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Ochrana osobních dat zákazníků se stala klíčovým prvkem obchodních strategií firem. Nezbytnost odpovědně nakládat s údaji o spotřebitelích podle analýzy Cisco Data Privacy Benchmark Study totiž diktuje firmám fakt, že 94 % zákazníků nenakoupí u společnosti, která dostatečně nechrání jejich data.

Studie zároveň ukázala, že investice do ochrany osobních dat už nevynucuje jen legislativa a tlak spotřebitelů, ale přináší reálné úspory a zisky.

Investice do soukromí rostou a vynášejí

Letošní studie potvrdila, že navzdory zhoršené ekonomické situaci ovlivněné nejprve covidem a následně konfliktem na Ukrajině, firmy zvyšují investice do ochrany soukromí svých zákazníků. V průměru vzrostla tato položka z 1,2 milionu dolarů ročně (2019) na 2,7 milionu dolarů v roce 2022.

Tyto náklady přitom rozhodně nelze považovat za utopené peníze. Více než 70 % dotázaných organizací uvedlo, že z investic do ochrany soukromí získávají „významné“ nebo „velmi významné“ výhody, jako například budování důvěry u zákazníků, snižování zpoždění prodeje nebo zmírňování ztrát v důsledku narušení dat. V průměru přitom návratnost dosahuje 1,8× původních výdajů.

Firmy vnímají soukromí jinak než jejich zákazníci

Studie ovšem odhalila až propastný rozdíl mezi tím, jak si opatření k ochraně soukromí zákazníků vykládají firmy, a tím, co očekávají přímo spotřebitelé.

Tak například pro spotřebitele je v oblasti ochrany jejich údajů imperativem transparentnost. Tedy přístup k jasným a srozumitelným informacím o tom, jak je s jejich daty nakládáno. Transparentnost označuje za nejvyšší prioritu 39 % spotřebitelů. Naopak zástupci firem uvedli v Data Privacy Benchmark Study jako nejdůležitější dodržování příslušných zákonů (30 % respondentů).

Ještě výrazněji je tento rozpor mezi „firemním“ a „zákaznickým“ pohledem vidět u nástrojů, které pro zpracování spotřebitelských dat používají umělou inteligenci. Zatímco 96 % organizací v průzkumu vyjádřilo přesvědčení, že s AI nakládají odpovědně a s etickými standardy, které zákazníci očekávají, sami spotřebitelé mají v 60 % obavy, jak jsou jejich údaje v AI využívány.

Tři čtvrtiny dotázaných spotřebitelů vidí cestu k posílení jejich důvěry v používání AI celkem jednoduše: firmy by jim měly poskytnout možnost se od služeb využívajících nástroje AI odhlásit. Identickou možnost odhlášení od služeb AI však jako efektivní nástroj pro zvýšení důvěryhodnosti AI vnímá jen pětina firem.

„Přístup organizace k ochraně soukromí má mnohem více dopadů než samotné dodržování předpisů. Investice do soukromí zvyšuje obchodní hodnotu v oblasti prodeje, zabezpečení, provozu, a co je nejdůležitější, důvěry,“ řekl Dev Stahlkopf, výkonný viceprezident a Chief Legal Officer Cisco.

Cisco v průzkumu ochrany soukromí ve firmách z celého světa 2023 Data Privacy Benchmark Study čerpalo z odpovědí více než 3 100 profesionálů z 26 zemí.

Štítky: 

Podobné články

Kybernetické trendy pro rok 2025: Zločinecké kouřové clony a demokratizace kyberútoků

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Co bude rok 2025 znamenat pro naši kybernetickou bezpečnost? Které kybernetické útoky jsou stále častější a jakou roli zde hraje umělá inteligence? Chet Wisniewski, technický ředitel společnosti Sophos, shrnuje poznatky z roku 2024, z nichž bychom se měli poučit a připravit se na rok 2025. Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více