Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

9. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Časy, kdy mailingy poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023.

Marketéři se při komunikaci s příjemci nebudou moci spoléhat jen na funkce jako automatizace nebo WYSIWYG editory, u nichž uživatel přímo upravuje stránku tak, jak bude vypadat v prohlížeči. Nespasí je ani umělá inteligence.

„Drag and drop editor marketérům nezabrání vytvářet špatné kampaně, ale pomůže jim je tvořit lépe a rychleji. Umělá inteligence jim neřekne, jak produkty propagovat, ale odhalí, které z nich propagovat při správných vstupních údajích,“ vysvětlil Libor Nádvorník ze společnosti Mailkit.

V roce 2023 poroste zájem o pokročilejší technologie jako BIMI pro zviditelnění brandu v mailboxu, AMP umožňující vytváření interaktivních e-mailů nebo schémata. Díky nim lze do obsahu zpráv přidávat mikrodata, která poskytovatelům dovolují zvýraznit e-maily a jejich specifické části.

„Mějte všechny aktuální technické požadavky jako SPF, DKIM a registraci do FBL v pořádku a vaše e-maily nebudou příjemcům padat do spamu. Pokročilá technologie BIMI pak dokáže zajistit, aby příjemci vaše e-maily na první pohled rozeznali od konkurence. Nejen, že zviditelní firmu, zároveň ukáže příjemcům, že jsou e-maily důvěryhodné,“ dodal Nádvorník.

Technologie poslouží obchodníkům jako praktické pomůcky, zásadní se ale stanou principy dobrého e-mailingu.

Tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023:

1. Respekt vůči příjemcům

Své zákazníky mějte vždy na prvním místě, pečujte o ně a respektujte je. Jedině tak s nimi prostřednictvím e-mailingu navážete a udržíte zdravý vztah. E-maily je nezahlcujte. Pokud na obchodní sdělení příliš často nereagují, snižte jejich frekvenci2.

2. Poutavý obsah

Zpráva, kterou chcete příjemci sdělit by za každých okolností měla být pravdivá, stručná, čitelná na mobilu i tabletu a bez dlouhého načítání obrázků nebo příloh. Při psaní předmětu e-mailů zapomeňte na Caps Lock i záplavu emotikonů a dbejte na to, aby výstižně shrnoval obsah zprávy, kterou posíláte. Před odesláním e-mailů zkontrolujte, že jsou všechny odkazy snadno rozpoznatelné a při prokliku odvedou příjemce přesně tam, kam potřebujete.

3. Kvalitní způsob získávání e-mailových adres

Vaše obchodní sdělení mohou přijímat jen existující zákazníci nebo příjemci, kteří k tomu udělili souhlas. Dejte si tedy práci s tím, abyste adresy do své databáze získávali správným způsobem a v žádném případě e-maily neposílejte zákazníkům, kteří o to nestojí.

4. Průběžně aktualizovaný seznam pro rozesílku

Pravidelně odstraňujte nefunkční a neexistující e-mailové adresy z databáze. V případě plné schránky a jiných drobných vad můžete odeslání zprávy opakovat. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více