Co by firmy měly zlepšit pro efektivní fungování v roce 2023

29. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
V posledních dvou letech čelil svět nebývalým překážkám, od pandemií, válečných konfliktů, problémům v oblasti nedostatku pracovních sil, hospodářských otřesů až po výpadky v dodavatelských procesech. Udržet si tak trvalé a udržitelné podnikání, které je hnacím motorem úspěchu, je tak stále náročnější.
Michal Mravináč, regionální ředitel pro střední a východní Evropu v Salesforce

Těžko můžeme předvídat, co nás čeká v roce 2023. Co ale rozhodně můžeme je, se chovat strategicky a pragmaticky. Pokud je tedy něco jisté, pak to, že digitální transformace zůstane v centru pozornosti i v nadcházejícím roce.

Zákazníci, partneři a zaměstnanci zůstávají nejlepšími ukazateli toho, jak se mohou podniky připravit na různé scénáře, které mohou v příštím roce nastat a odlišit společnosti, které se přizpůsobí a zvítězí, od těch, které situaci podcení.

Zde jsou čtyři směry, s kterými budou organizace konsolidovat své provozní modely a investice do technologií, aby v následujících měsících podpořily svůj růst.

Investice do automatizace
S pokračující inflací, omezenými rozpočty a minimalizovanými zdroji v kombinaci s neustálým požadavkem dělat více za méně, představuje automatizace efektivitu, kterou mohou cloudové technologie přinést.

V současné době průměrná firma využívá v provozu téměř 1 000 aplikací. To je ale neefektivní a z dlouhodobého pohledu i nákladově neudržitelné. V roce 2023 lze proto očekávat, že budou firmy upřednostňovat konsolidaci dodavatelů a technologických řešení tak, aby měly jednoduchý 360° pohled na zákazníky.

Přední podniky budou stále častěji překračovat izolované případy využití automatizace, aby dosáhly efektivního růstu napříč organizací. S rostoucími nároky na IT týmy tak bude stále více netechnických týmů využívat nástroje s nízkým nebo žádným kódem (Low-Code No-Code) k obcházení úzkých míst. Například digitální a datové funkce typu „drag and drop” umožní automatizovat procesy a vytvářet nové služby.

Očekává se, že více organizací bude sestavovat tzv. fusion týmy, které kombinují obchodní a technologické experty. Tyto týmy, s využitím správných nástrojů, pak mohou efektivně inovovat pod dohledem IT oddělení tak, aby se omezilo případné kybernetické ohrožení nebo riziko nedodržování předpisů.

Hyperpersonalizované zážitky v reálném čase
V dnešní digitální době potřebuje každá firma schopnost oslovit správného zákazníka ve správný čas. Je to obtížnější s vědomím, že množství dat, která se každoročně vytvoří, zachytí, replikují a spotřebují, se do roku 2026 více než zdvojnásobí. Vzhledem k tomu, že se společnosti předhánějí ve zvyšování efektivity v oblasti prodeje, služeb, marketingu, obchodu nebo IT, bude personalizace úspěšným řešením již dnes.

Díky bezproblémové platformě pro správu dat v reálném čase, která propojuje, přijímá a harmonizuje data z jakéhokoli zdroje – fyzického i nefyzického a napříč lokalitami – umožní zapojení firmám kontinuálně se přizpůsobovat měnícím se podmínkám a potřebám zákazníků v reálném čase.

Ať už jde o údaje o pacientech ve zdravotnictví, telemetrická data ve výrobě nebo statistiky o nakupujících v maloobchodě. Personalizace bude nezbytným předpokladem pro získávání co nejpřesnějších zákaznických zkušeností a zrychlení získávání dat při souběžném snižování složitosti firemních procesů.

Personalizace však nebude bez komplikací. Zejména v souladu s nově vznikajícími zásadami a předpisy o ochraně osobních údajů (GDPR). Navíc s rostoucím povědomím spotřebitelů o ochraně osobních údajů je jejich důvěra zásadní pro to, aby společnosti mohly využít předností personalizace.

Ačkoli ne všechna data třetích stran souvisejí se soubory cookie, marketéři budou muset tuto strategii sladit s proklamovanými změnami v předpisech o ochraně osobních údajů tak, aby se ujistili, že používají data zákazníků zodpovědně a vyvíjejí se v oblasti shromažďování dat nulových a dat prvních stran.

Digitální komunikační nástroje
V roce 2023 budou organizace pod větším tlakem než doposud, aby poskytovaly bezproblémové zákaznické služby, které podpoří růst, zajistí příjmy a loajalitu zákazníků. Více si také začnou uvědomovat, že stejně zásadní význam pro jejich úspěch má i zkušenost zaměstnanců.

Z výzkumu Future Forum Pulse vyplývá, že plánování zaměstnanecké politiky probíhá převážně na úrovni vedoucích pracovníků, přičemž 60 % dotázaných vedoucích pracovníků uvedlo, že navrhují politiku svých společností s malým nebo žádným přímým přispěním zaměstnanců.

Vedoucí pracovníci, kteří akceptují změny na pracovišti, procesy povedou s důvěrou a transparentností, budou utvářet produktivnější a uspokojivější zázemí, která bude přijatelnější pro jejich zaměstnance i organizaci.

Upřednostnění zákazníků před otázkami udržitelnosti

Udržitelnost životního prostředí bude patřit i nadále k největším výzvám, kterým firmy čelí.

V příštím roce si organizace budou stále více uvědomovat, že poznatky založené na datech a lepší integraci napříč dodavatelskými řetězci pomohou zajistit efektivnější a udržitelnější způsoby práce. Díky investicím do digitálních nástrojů pro sledování emisí se společnosti rychle přizpůsobí změnám a podpoří celosvětové úsilí ve snižování emisí.

Přehodnocení přístupu k efektivitě

S blížícím se s novým rokem podniky přehodnocují, co znamená být efektivní ve všech úrovních a na každém oddělení. Musí se tak odhodlat k neustálým inovacím při řešení problémů zákazníků, k zajištění bezproblémových služeb odkudkoli a přizpůsobovat se měnícím podmínkám na trhu. V dlouhodobém horizontu tento přístup, podpořený digitální transformací, vytvoří příležitosti k úspěchu.

Autor: Michal Mravináč

Štítky: 
Ze světa firem, Salesforce

Podobné články

Zástupci společnosti Aricoma přebírají ocenění

Společnost Cisco ocenila nejlepší lokální partnery

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco systems)
Společnost Cisco v listopadu na Partnerském dni ocenila nejlepší české partnery za fiskální rok 2024. Stejně jako vloni se tři ocenění týkala inovativních řešení v oblasti cloudu, technologií pro vzdálenou spolupráci a významné technologické inovace. V dalších kategoriích byli oceněni partneři, kteří se zaměřují na státní správu a privátní sektor. Čtěte více

Slavnostní předání ocenění HP Partner roku 2024 v Budapešti

28. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP během exkluzivního setkání s nejvýznamnějšími obchodními partnery z České republiky a Slovenska předala prestižní ocenění HP Partner roku 2024. Slavnostní ceremoniál proběhl minulý týden v Budapešti na lodi Boatanic s malebným výhledem na Budínský hrad. Akce se konala za podpory společností AMD a Microsoft. Čtěte více

Geetoo Holding přebírá společnost Data Force

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geetoo Holding)
Technologická skupina Geetoo Holding investující do IT, dosáhla dohody se zakladateli společnosti Data Force, významného poskytovatele služeb v oblasti ukládání, zálohování, archivace a virtualizace dat, ale také IT správy, automatizace, monitoringu a kontejnerizace. Čtěte více

Značka TrueCam končí, přechází pod LAMAX

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LAMAX)
Oblíbené autokamery TrueCam přechází pod značku LAMAX. Ta bude dál pokračovat v jejich vývoji, kdy zúročí své bohaté zkušenosti s výrobou spotřební elektroniky. Čtěte více