DPD rozšířilo svou síť o tisíc AlzaBoxů

24. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD díky nové spolupráci s Alzou doručuje do více než tisícovky AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Síť DPD Pickup tak naroste na více než 2 500 výdejních míst a samoobslužných boxů.

DPD jako první balíkový přepravce na trhu otevřela již loni pilotních 12 samoobslužných boxů, které umí zásilky nejen vydávat, ale také přijímat, což zákazníci rádi využívají například k vracení zboží zpět do e-shopu. AlzaBoxy tuto možnost odeslání zásilky zatím nenabízejí, ale obě firmy na ní usilovně pracují a měla by být brzy také dostupná. Většina zásilek, která se objeví v samoobslužných boxech, jsou v tuto chvíli zásilky z e-shopů.

Doručení do AlzaBoxu probíhá stejně jednoduše jako u samoobslužných DPD boxů – zákazník si vybere zboží na e-shopu, zaplatí a v nabídce výdejních míst vybere příslušný box. Před doručením balíčku obdrží kód, který zadá přímo do boxu před vyzvednutím.

Vysoká obliba výdejních míst – tedy i samoobslužných boxů, je český fenomén. Podle našeho nejnovějšího průzkumu E-shopper Barometer jsme dokonce v porovnání se zbytkem Evropy ve využívání výdejních míst na druhém místě hned za Francií. Protože tento trend během pandemie ještě výrazně posílil, chtěli jsme našim zákazníkům nabídnout co nejširší síť a spolupráci s Alzou proto velmi vítáme, a to dokonce nejen v České republice,“ vysvětlil Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Mezinárodní přesah spolupráce dokládá fakt, že DPD v květnu obdobným způsobem rozšířila síť samoobslužných boxů, do kterých doručuje, i na Slovensku. A to o více než 500 AlzaBoxů.

„Věříme, že využití kapacity jednoho boxu více dodavateli je budoucnost v doručování. Díky napojení partnerů do naší sítě se AlzaBoxy stávají nedílnou součástí chytré městské infrastruktury a přispívají ke zvýšení kvality života obyvatel, uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz

AlzaBoxy, do kterých DPD v Česku doručuje, jsou rozmístěny převážně ve větších městech. Lze je najít ale také v menších městech a obcích, jako například v Broumově, Ivančicích, Volyni, Vamberku, Mimoni, Soběslavi nebo Podbořanech.

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více