Jen čtvrtina IT správců testuje obnovu dat alespoň jednou měsíčně
Průzkum odhalil, že i když více než 90 % administrátorů zálohuje u svých zákazníků minimálně jednou denně, až 46 % z nich tyto zálohy testuje jednou ročně nebo netestuje vůbec. Kybernetické útoky jsou nicméně jen jednou z příčin možné ztráty dat. Nejčastějším důvodem je stále lidská chyba, selhání systémů, kybernetický útok a někteří uživatelé se musejí vyrovnat i se ztrátou či krádeží zařízení. Ve všech případech je klíčová co nejrychlejší obnova dat, aby výpadek provozu byl co nejkratší.
Nejzajímavější zjištění průzkumu zahrnují:
- 62 % administrátorů uvedlo, že nejčastější důvodem ztráty dat je lidská chyba, 54 % uvedlo selhání systému a 44 % kybernetický útok. Jen 8 % ztratilo svá data s odcizeným či ztraceným zařízením.
- 18 % registruje výrazný nárůst četnosti kybernetických útoků, 55 % mírný nárůst a 27 % vidí stejnou úroveň jako před rokem.
- 5 % IT administrátorů testuje obnovu ze zálohy alespoň jednou týdně, 22 % jednou měsíčně, 27 % čtvrtletně, a 27 % jednou ročně. Vůbec netestuje 19 % správců
- Alespoň jednou denně zálohuje 92 % IT správců.
„Dnes již prakticky nenajdeme organizaci, která by svá data nezálohovala alespoň jednou týdně, avšak zálohování je jen první poločas,“ řekl Aleš Hok, obchodní ředitel společnosti Zebra systems. „Druhý poločas představuje proces obnovy dat, a jak se ve fotbalové terminologii říká, hraje se až do konce zápasu a platí stav až po závěrečném hvizdu. Jinými slovy, kdo pravidelně a často netestuje své zálohy, může dostat gól v poslední minutě a skončí v poli poražených stejně jako ti, kdo nezálohují vůbec.“
Průzkum byl proveden v dubnu 2022 mezi prodejci společnosti Zebra systems.