Hlavní slovo v oblasti zákaznické zkušenosti přebírá umělá inteligence a analýza dat

4. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Z nedávného výzkumu pro společnost SAS vyplývá, že téměř 50 % podniků ze sektorů finančních služeb, maloobchodu a IT a telekomunikací plánuje během příštích dvou let zvýšit své investice do technologií monitorujících a podporujících zákaznické zkušenosti o více než 25 %. Přibližně 10 % firem plánuje zvýšit své investice o více než 75 % a některé dokonce plánují investice zdvojnásobit.

„Prudký rozvoj digitalizace mění pravidla hry. Zákazníci vyžadují neustálý přístup k informacím a transakčním možnostem, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Pokud se společnost těmto požadavkům nepřizpůsobí, neváhají klienti přecházet ke konkurenci. Loajalita se stává mimořádně cennou hodnotou, do které je nezbytné efektivně investovat. Bez analýzy dat a umělé inteligence se dnes už nikdo úspěšný neobejde,“ uvedl Petr Šlajchrt, country director společnosti SAS Institute pro Českou republiku.

Některé nástroje pro-zákaznické zkušenosti budou během příštích dvou let téměř všudypřítomné. Na základě výsledků průzkumu lze očekávat, že 86 % firem bude používat technologii personalizace, 84 % bude sbírat data v reálném čase, 81 % společností si osvojí chatboty s umělou inteligencí a 72 % bude využívat omnichannel řešení.

„Výsledky výzkumu také přinášejí varování před ‚nahodilými závěry technologie‘. Hodnota pro firmu se vytváří pouze tehdy, když technologie pomáhá naplnit očekávání zákazníků. V dnešním světě to znamená přidat technologie, které společnostem umožňují zachytit digitální aktivitu na úrovni zákazníků a dynamicky spravovat identity a začlenit analytiku a umělou inteligenci do rozhodování v reálném čase,“ doplnil Petr Šlajchrt.

Průzkumu se zúčastnilo 2 670 společností.

Podobné články

V příštím roce bude AI nativně podporovat 43 % počítačů

14. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Společnost Gartner předpovídá, že počítače s nativní podporou AI se budou v roce 2025 na celkových prodejích podílet ze 43 % (oproti letošním 17 %). Pro velké firmy se notebooky s Al stanou jedinou volbou do roku 2026. Čtěte více
Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více

Ve druhém čtvrtletí bylo na AI připraveno 14 % prodaných PC

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějších údajů společnosti Canalys bylo ve 2. čtvrtletí 2024 dodáno 8,8 milionu počítačů s umělou inteligencí. Tato zařízení jsou definována jako stolní počítače nebo notebooky, které obsahují čipovou sadu nebo dedikovaná jádra pro specializované pracovní úlohy AI (například NPU). Čtěte více
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader. Čtěte více