O esport se v Česku se zajímá 21 % populace

25. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Téměř 40 % Čechů dokáže definovat, co znamená esport. Navíc 21 % populace se o něj aktivně zajímá – esportové zápasy hraje či sleduje. Nejoblíbenějšími esportovými tituly jsou v České republice Counter-Strike a League of Legends.

„Do esportu investuje stále více společností a velký zájem vnímáme u subjektů, které se s tímto odvětvím teprve seznamují. Proto jsme chtěli vytvořit komplexní analýzu toho, jak se chová a vypadá cílová skupina. Díky těmto informacím získají firmy důležité podklady pro svá rozhodování a mohou efektivněji plánovat své marketingové aktivity. Zajímá nás nejenom současná situace, ale chceme sledovat i vývoj cílové skupiny v čase a dlouhodobě tak mapovat české esportové prostředí. Velké poděkování patří společnosti Pragosport, díky které jsme mohli průzkum provést,“ popsalLukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

V současnosti 4 z 10 Čechů znají esport a umí správně popsat, co tento termín znamená. Skupina takzvaných fanoušků esportů pak tvoří 21 % populace starší 15 let. Nejčastěji se jedná o diváky, kteří sami nehrají (10,4 %), následují „skalní fanoušci“ tedy hráči, kteří zároveň zápasy sledují (7,5 %). Zbylých 3,1 % jsou hráči, kteří zápasy profesionálů nesledují.

Kdo je skalní fanoušek esportu?

Průzkum odhalil, že skalní fanoušci esportu jsou především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než pět hodin týdně.

Průzkum u skalních fanoušků zjistil, že:

  • 47 % hraje více než 14 hodin týdně;
  • nejčastěji hrají Counter-Strike: Global Offensive (56 %), League of Legends (43 %) a Call of Duty (30 %);
  • nejčastěji sledují Counter-Strike: Global Offensive (55 %), League of Legends (41 %) a Call of Duty (20 %);
  • 46 % sleduje esportové zápasy 2 až 5 hodin týdně, 29 % maximálně hodinu týdně, 25 % přes 5 hodin týdně;
  • 72 % vnímá sponzoring v esportu pozitivně. Reklamy obtěžují pouze 2 % respondentů;
  • 94 % nakupuje přes e-shopy, kamenné obchody využívá 30 %;
  • 86 % by rádo vyzkoušelo herní vybavení před nákupem.

Průzkumuagentury STEM/MARK a České asociace esportu se zúčastnilo 2 009 respondentů starších 15 let.

Celý průzkum najdete zde.

Podobné články

TCL: herní QD-Mini LED monitory 25G64 a 27G64

13. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Nové herní monitory značky TCL přinášejí díky vlastní technologii QD-Mini LED kvalitní obraz, nadstandardní maximální jas i kontrast, vysoké obnovovací frekvence a minimální čas odezvy za překvapivě dostupnou cenu. Ocení je tak příležitostní hráči i náročnější uživatelé. Čtěte více

Výdaje spotřebitelů v oblasti gamingu patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě

13. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Výdaje držitelů karet Visa na herní zábavu v Evropě vzrostly v roce 2024 meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů držitelů karet Visa. Výdaje na herní zábavu překonaly i jiná odvětví: růst byl o 75 % vyšší než u cestování, o 60 % než u módy a o 85 % než u divadla a kina. Čtěte více

ASUS zahajuje prodej výkonných herních notebooků ROG Strix SCAR 18

28. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Nová vlajková loď značky ASUS Republic of Gamers (ROG) mezi herními notebooky, model ROG Strix SCAR 18 (2025), zaujme nejen svým vysokým výkonem, ale i řadou inovací. Jednou z předností novinky je také možnost snadno se dostat do útrob notebooku bez použití nářadí a upgradovat RAM či SSD. Čtěte více

ZOWIE by BenQ představilo monitor s nejnovějším Fast-TN panelem a technologií DyAc 2

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
Monitor ZOWIE by BenQ XL2546X+ využívá Fast-TN panel se zvýšenou obnovovací frekvencí 280 Hz a technologií DyAc 2 pro minimální odezvu a maximální plynulost obrazu. Spolu s inovovanou hardwarovou výbavou přináší také režimy Auto Game Mode nebo například nebo polohovatelný stojan s průmyslovými ložisky. Čtěte více