O esport se v Česku se zajímá 21 % populace

25. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Téměř 40 % Čechů dokáže definovat, co znamená esport. Navíc 21 % populace se o něj aktivně zajímá – esportové zápasy hraje či sleduje. Nejoblíbenějšími esportovými tituly jsou v České republice Counter-Strike a League of Legends.

„Do esportu investuje stále více společností a velký zájem vnímáme u subjektů, které se s tímto odvětvím teprve seznamují. Proto jsme chtěli vytvořit komplexní analýzu toho, jak se chová a vypadá cílová skupina. Díky těmto informacím získají firmy důležité podklady pro svá rozhodování a mohou efektivněji plánovat své marketingové aktivity. Zajímá nás nejenom současná situace, ale chceme sledovat i vývoj cílové skupiny v čase a dlouhodobě tak mapovat české esportové prostředí. Velké poděkování patří společnosti Pragosport, díky které jsme mohli průzkum provést,“ popsalLukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

V současnosti 4 z 10 Čechů znají esport a umí správně popsat, co tento termín znamená. Skupina takzvaných fanoušků esportů pak tvoří 21 % populace starší 15 let. Nejčastěji se jedná o diváky, kteří sami nehrají (10,4 %), následují „skalní fanoušci“ tedy hráči, kteří zároveň zápasy sledují (7,5 %). Zbylých 3,1 % jsou hráči, kteří zápasy profesionálů nesledují.

Kdo je skalní fanoušek esportu?

Průzkum odhalil, že skalní fanoušci esportu jsou především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než pět hodin týdně.

Průzkum u skalních fanoušků zjistil, že:

  • 47 % hraje více než 14 hodin týdně;
  • nejčastěji hrají Counter-Strike: Global Offensive (56 %), League of Legends (43 %) a Call of Duty (30 %);
  • nejčastěji sledují Counter-Strike: Global Offensive (55 %), League of Legends (41 %) a Call of Duty (20 %);
  • 46 % sleduje esportové zápasy 2 až 5 hodin týdně, 29 % maximálně hodinu týdně, 25 % přes 5 hodin týdně;
  • 72 % vnímá sponzoring v esportu pozitivně. Reklamy obtěžují pouze 2 % respondentů;
  • 94 % nakupuje přes e-shopy, kamenné obchody využívá 30 %;
  • 86 % by rádo vyzkoušelo herní vybavení před nákupem.

Průzkumuagentury STEM/MARK a České asociace esportu se zúčastnilo 2 009 respondentů starších 15 let.

Celý průzkum najdete zde.

Podobné články

Herní MČR nabídne e-sportové mistrovství, hudební show i Kingdom Come Deliverance II

6. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: PLAYzone)
Již tento měsíc se uskuteční herní festival MČR, největší esportová a gamingová akce v Česku a na Slovensku. Konat se bude od 22. do 24. listopadu v pavilonu P – největší a nejmodernější hale na BVV Brněnském výstavišti. Návštěvníci se dočkají několika esportových turnajů, včetně Tipsport MČR CS, Samsung MČSR v mobilních hrách a MČR FC powered by Hyundai. Čtěte více

AGON by AOC: monitor AGON PRO AG346UCD

2. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC uvedla na trh špičkový zakřivený herní monitor AGON PRO AG346UCD s úhlopříčkou 34". Novinka přináší panel QD-OLED, obnovovací frekvencí 175 Hz a rozlišení UWQHD (3 440 × 1 440) a stanovuje nový standard pro hraní her v žánrech, jako jsou RPG, příběhové tituly nebo závodní či letecké simulátory. Neztratí se však ani u akčních titulů. Čtěte více

LORGAR na konferenci „Ready to Play“ představil nová řešení pro hráče

8. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a LORGAR)
Značka LORGAR, za kterou stojí distribuční společnost ASBIS, rozšířila svou působnost na trzích v regionu EMEA. LORGAR se na trhu profiluje jako dodavatel funkčních řešení jak pro herní fanoušky, tak pro pokročilé hráče. Portfolio výrobce se dělí na tři hlavní oblasti (gaming, streaming a nově i sim racing), ve kterých se dále větví do různých cenových kategorií. Čtěte více

Profesionální herní headset Alienware Pro vznikal ve spolupráci s týmem Liquid

4. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Headset Alienware Pro esportovní třídy navazuje na úspěch nedávno představené myši a klávesnice stejné řady. Novinka vznikla s ohledem na vysoké požadavky esportu ve spolupráci s více než stovkou elitních esportovců a streamerů. Mezi klíčové benefity patří kvalitní zvuk, pohodlné provedení, kvalitní mikrofony s potlačením okolních ruchů, dlouhá výdrž baterie nebo široká konektivita. Čtěte více