Automatizace, integrace a digitalizace. Jaké trendy obchodníky a vývojáře čekají v tomto roce?

14. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Automatizace, integrace nebo kompletní digitalizace firem – to jsou trendy, které budou v centru pozornosti obchodníků a vývojářů v roce 2022. Vedle toho se ke slovu hlásí i důraz na lidský aspekt. Velkou výzvu bude představovat také zákaznická podpora společně s týmovou komunikací a spoluprací.

„Přelomové inovace nevznikají ve vývojářských firmách lusknutím prstů. Naopak jde často o dlouhodobý a bolestivý proces. V záplavě buzzwordů se pak často zapomíná na to nejpodstatnější – zákazníka, jehož potřeby musí být při vývoji produktů vždy na prvním místě,“ uvedl Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive, který vyvíjí komplexní CRM platformu pro zvyšování prodejů.

Nativní integrace

Mít data na jednom místě je naprostý základ pro dobře fungující byznys. Aplikace si potřebují data předávat obousměrně díky nativním integracím. Pokud tedy obchodník využívá CRM pro správu obchodních příležitostí, měl by mít v jedné platformě dostupný například i nástroj pro vystavení faktur či následné řízení projektu, ideálně aby jej mohl aktivovat na jedno kliknutí a případně se do služby registrovat. Tento přístup je uživatelsky přívětivý a zároveň umožňuje pokrýt veškeré potřeby obchodníků v celém prodejním cyklu.

Automatizace zůstane centrem pozornosti

Každý obchodník vykonává při své práci rutinní činnosti, které za něj dokáže zastat software. Automatizace je tak stále aktuální téma, tím spíš, že ji řada firem zbytečně odkládá – a to i z důvodu, že očekává vysoké vstupní investice do pokročilé umělé inteligence. „Ve skutečnosti již dávno s automatizací pomáhají samotné aplikace – například kvalitní CRM pomáhá obchodníkům automatizovat jejich pracovní návyky, jejich workflow. Umožní jim zbavit se repetitivních činností na základě denních aktivit a soustředit se na to, na čem doopravdy záleží – na budování důvěry a vztahů se zákazníky, respektive na komunikaci s reálnými lidmi,“ vysvětlil Michal Smetana.

Zaměřte se na podporu a zákaznickou péči

Zákazník je vždy na prvním místě – tento přístup již dávno není vlastní pouze produktovým manažerům. Řada firem klade zákaznickou podporu na první místo, a stejně tak jsou na ní závislí i obchodníci, kterým dokáže často vytáhnout trn z paty a zároveň tím pomáhá budovat lepší vztahy se zákazníky. „V Pipedrive nyní máme menší tým zaměřený na zákaznickou podporu. Nedávno jsme dokončili integraci Zendesku, naše plány však jdou mnohem dál: v pražské pobočce jsme nastartovali program inkubací a máme ambice vybudovat kmen (podle frameworku tribes & missions), který bude vyvíjet produkt zaměřený na zákaznickou podporu – chceme tak pokrýt celý prodejní cyklus v naší CRM platformě a zároveň nabídnout alternativu k Zendesku či dalším nástrojům na zákaznickou podporu, které mohou být příliš drahým a komplexním řešením pro menší týmy,“ přiblížil plány Michal Smetana.

Kompletní digitalizace firem

Digitalizace je neustále skloňované téma. Řada firem sice využívá správné nástroje, spoustu dokumentů však stále nemá v digitální podobě nebo jsou různě zatoulané v excelových tabulkách či zastaralých interních systémech. Protože tyto firmy nemají data na jednom místě, nemohou je vyhodnocovat a činit kvalifikovaná a na datech založená rozhodnutí. Plná digitalizace firem tak bude jednou z velkých výzev pro nadcházející rok.

Týmová spolupráce a komunikace

Značná část firem podporuje jako velký trend hybridní spolupráci v týmech – lidé chodí do kanceláří podle toho, jak to vyhovuje jim samotným. To klade mnohem vyšší nároky na vzájemnou koordinaci a transparentní komunikaci. Pro firmy to znamená výzvu v podobě zavedení procesů a pravidel, aby nedocházelo ke ztrátě efektivity. „Pro fungující hybridní spolupráci budou firmy muset vynaložit velké úsilí a jasně nastavit procesy, aby udržely původní efektivitu. Zároveň vidím velký prostor pro zlepšení spolupráce a komunikace mezi týmy. A to nejen těmi vývojářskými, ale také například mezi obchodním či marketingovým oddělením,“ uzavřel Smetana.

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více

Nasazení AI ve firmách brzdí hlavně absence znalostí

30. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Téměř polovina (48 %) podniků uvádí jako hlavní překážku pro přijetí umělé inteligence nedostatek znalostí. Signifikantní je podle tvůrce CRM platformy Pipedrive také otázka důvěry (40 %), citlivých dat (27 %) a bezpečnostních rizik (26 %). Čtěte více

Konec chatbotů? Salesforce představil nové AI agenty Einstein SDR a Einstein Sales Coach

10. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce představila dva nové plně autonomní prodejní agenty Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent a Einstein Sales Coach Agent. Tyto inteligentní nástroje, které budou k dispozici v říjnu, jsou postaveny na systému Salesforce Einstein 1 Agentforce a pomáhají prodejním týmům urychlit růst tržeb. Čtěte více

Spokojenost s používanými digitálními nástroji přináší o 30 % lepší výsledky

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Lidé, kteří jsou v práci spokojení s používanými digitálními technologiemi, dosahují svých pracovních cílů o 30 % častěji. Ukázal to průzkum State of Sales and Marketing Report společnosti Pipedrive, která vyvíjí stejnojmennou CRM platformu. Obchodní profesionálové podle něj v práci nejvíc touží po AI. Tu zatím ale používají především malé firmy. Čtěte více