Post-pandemický paradox: více řešení nezaručuje lepší ochranu

13. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Zpráva Cyber Protection Week firmy Acronis poukazuje na zvýšenou snahu organizací posílit v post-pandemickém období svou ochranu dat, avšak také na vysokou neefektivnost vynakládaných investic. Přestože 80 % organizací provozuje až 10 bezpečnostních řešení současně, více než polovina z nich zažila vloni výpadek v důsledku ztráty dat.

V roce 2020 mnoho společností nakoupilo nové systémy ve snaze zabezpečit pracovníky na dálku, avšak vypadá to, že se tyto investice minuly účinkem. Aktuálně 80 % organizací souběžně provozuje nejméně 10 bezpečnostních řešení zaměřených na ochranu dat a kybernetickou bezpečnost, přičemž více než polovina z nich vloni utrpěla výpadky provozu v důsledku ztráty dat.

Zjištění společnosti Acronis, která vyplývají z dotazování více než 4 400 IT uživatelů a administrátorů z 22 zemí celého světa, vyvracejí mylnou představu o tom, že prostým přidáním více řešení je možné vyřešit všechny výzvy kybernetické bezpečnosti a ochrany. Naopak, v mnoha případech způsobuje existence více jednotlivých řešení od nejrůznějších dodavatelů komplikovanější správu a horší přehled o bezpečnostních situaci, což paradoxně vede ke zvýšení rizik.

„Letošní studie Cyber Protection Week jasně ilustruje fakt, že více řešení ještě neznamená vyšší úroveň ochrany, protože využívání individuálních nástrojů k řešení individuálních hrozeb je komplikované, neefektivní a nákladné,“ řekl Sergej Beloussov, zakladatel a CEO společnosti Acronis. „Tato zjištění potvrzují naše přesvědčení, že východiskem je ucelená kybernetická ochrana integrující funkce ochrany dat, kybernetické bezpečnosti a ochrany koncových bodů do jednoho řešení.“

Nejzajímavější data průzkumu zahrnují:

  • 83 % běžných uživatelů strávilo vloni u svých IT zařízení více času než v předchozím roce, avšak jen polovina podnikla nějaké kroky ke zlepšení jejich ochrany.
  • Vůbec nezálohuje 10 % uživatelů a 3 % IT administrátorů.
  • Pokud by jejich data byla bez jejich vědomí modifikována, 68 % uživatelů a 20 % IT administrátorů by se vůbec nedozvědělo, protože jejich řešení to nedokáží odhalit.
  • 43 % uživatelů neví, zda jejich anti-malwarová řešení dokáží zastavit zero-day útoky, protože takovouto informaci jim jejich řešení nenabízí.
  • 10 % IT administrátorů neví, zda jejich organizace má za povinnost chránit soukromí spravovaných dat, což může vést k implementaci chybné bezpečnostní strategie a značnému riziku pokuty.

Kompletní průzkum lze stáhnout zde.

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více