Postřehy z konference Microsoft Ignite 2020
Ve všech podnikatelských odvětvích se projevuje obrovská snaha učit se a experimentovat, a to je pro Microsoft velkou inspirací. Ukazuje se přitom, že společnosti a organizace, které dokážou podpořit svou digitální transformaci s pomocí technologií, získávají flexibilitu umožňující jim čelit současným i jakýmkoli budoucím výzvám.
V letošním ročníku Ignite 2020 Microsoft ukázal, jak organizace a jednotlivce podporuje v budování této flexibility prostřednictvím sady nových nástrojů a služeb, které jdou napříč celým portfoliem společnosti.
Pro zákazníky cloudových služeb:
- Řešení Dynamics 365 pomáhá organizacím kompletně digitalizovat provoz, tak aby mohly rychle reagovat na měnící se podmínky na trhu. Představeny byly nové funkce zaměřené na oblasti, které mají největší dopad na spokojenost zákazníků, zejména v současném obchodním klimatu: služby zákazníkům a řízení dodavatelského řetězce. Vylepšená řešení jsou připravená na okamžité nasazení ve firmách, a přitom je lze rychle škálovat a přizpůsobovat a získat tak jedinečné digitální schopnosti.
- Nový hlasový kanál pro Dynamics 365 Customer Service, postavený na službách Azure Communication Services, bude přímo v tomto řešení dostupný ve verzi Private Preview. Integrací hlasových funkcí se stávajícími funkcemi pro komunikaci ve všech kanálech vzniká ucelené prostředí služeb zákazníkům v jednom řešení postaveném na cloudových službách Microsoftu. To týmům umožňuje poskytovat konzistentní, propojenou podporu ve všech kanálech.
- Dva nové doplňky pro Dynamics 365 Supply Chain Management zlepšují přehled a umožňují zákazníkům rychle reagovat na změny v poptávce a dodávkách. Nový doplněk Cloud and Edge Scale Unit umožňuje organizacím provozovat nepostradatelné aplikační úlohy v oblasti skladů a výroby na zařízeních Azure Stack Edge, což zvyšuje odolnost a zaručuje nepřerušený provoz i během dočasných výpadků připojení ke cloudu. Nový doplněk Inventory Visibility umožňuje maloobchodním a výrobním společnostem snadno zpracovávat miliony transakcí za minutu a v reálném čase přesně zjišťovat stav zásob ve všech kanálech.
- Zabezpečená hladká komunikace se zákazníky a navzájem mezi zaměstnanci má v tomto prostředí zásadní význam. Služby Azure Communications Services vývojářům usnadňují vytváření komunikačního prostředí profesionální úrovně na různých zařízeních a platformách s použitím stejné zabezpečené platformy, jaká je základem pro Microsoft Teams.
- Podniky stále rychleji zavádějí hybridní řešení, které hrají ústřední roli u práce na dálku, určování priorit investic do IT, a při využívání škálovatelnosti cloud computingu. Microsoft v tomto segmentu představil aktualizace v oblasti serverů, zařízení a služeb Azure s podporou hybridního nasazení, mezi něž patří infrastrukturní a datové služby s podporou Azure Arc a Azure Stack Edge.
- Na platformě Azure AI byly doplněny služby Azure Cognitive Services o nové funkce, které zjednodušují podnikové procesy, umožňující organizacím udržovat svou flexibilitu, zaměřit se na ekonomické zotavení a současně zajistit odpovědné nasazení umělé inteligence. Metrics Advisor Preview je nová služba umožňující proaktivně monitorovat faktory, které jsou zásadní pro růst organizace, a diagnostikovat případné problémy. Spatial analysis je nová funkce počítačového zpracování obrazu vyvinutá v souladu s přísnými etickými standardy a pokyny pro odpovědnou implementaci. Týmům a organizacím může pomáhat při obnovování provozu a opětovném otevírání pracovišť tím, že vytváří rozvržení místností zohledňující nutnost dodržování rozestupů a dalších nařízení na ochranu zdraví.
- Portfolio služeb Azure Mixed Reality bylo rozšířeno o službu Azure Object Anchors, která vývojářům umožňuje automaticky detekovat, zarovnávat a sledovat objekty ve fyzickém světě.
- Technologie 3D Time of Flight pro měření hloubky, která je základem zařízení Azure Kinect, je nyní dostupná ke komerčnímu využití. Technologickým partnerům po celém světě, mezi něž patří například společnosti Analog Devices nebo SICK AG, umožňuje vyvíjet komerční 3D kamery a související řešení.
- Na podporu vědeckého pokroku, zkoumání a využívání údajů o vesmíru byl rozšířen záběr globálního cloudu i na oblast vesmíru. Představena byla také preview verze služby Azure Orbital, která zákazníkům umožňuje rychle analyzovat data získaná z vesmíru prostřednictvím fyzických satelitů. Díky přístupu ke globálním optickým sítím s nízkou latencí a globálnímu záběru cloudových služeb Microsoftu mohou zákazníci rychle přicházet s inovacemi založenými na rozsáhlých datových sadách získaných ze satelitů.
- V měnící se obchodní realitě je důležité řídit chod organizace na základě dat. Uvedení licenčního modelu Power BI Premium vázaného na uživatele pro organizace a jednotlivce představuje jednoduchou možnost, jak začít bezpečně tvořit, analyzovat a spolupracovat s využitím nejdůležitějších a nejrelevantnějších dat organizace.
Pro IT pracovníky a uživatele, kteří vytvářejí řešení bez nutnosti programování:
- Oznámeny byly nové funkce služeb Microsoft 365, díky nimž organizace a týmy získávají nástroje potřebné pro zajišťování flexibility a dosažení výsledku v nových pracovních podmínkách. Zde je několik příkladů:
- Funkce Microsoft Teams pro kvalitnější schůzky. Patří mezi ně nové scény režimu Společně a vlastní možnosti rozložení videohovoru, které zvyšují dynamiku a poutavost prezentovaného obsahu například tím, že video přednášejícího přenášejí do popředí obrazovky se sdíleným obsahem.
- Vylepšení nabídky Microsoft Teams Rooms a zařízení, která podporují požadavky na ochranu zdraví a bezpečnosti v souvislosti s tím, že se někteří lidé začínají vracet na svá pracoviště. Patří mezi ně funkce pro bezdotykové řízení Teams schůzky, například aplikace Room remote, vysílání do Teams nebo využívání hlasové asistentky Microsoft Cortana, které zaměstnancům umožňují dodržovat bezpečnostní pravidla bez snižování efektivity spolupráce.
- Nové informace a funkce v aplikaci Teams zaměřené na zdraví a duševní pohodu jednotlivců. Patří mezi ně virtuální dojíždění do práce, které vnáší řád do dlouhých dní strávených prací z domova, a integrace aplikací jako Headspace, díky kterým je snazší zbavit se stresu a zvýšit soustředěnost prostřednictvím meditace před zahájením, v průběhu a po skončení rušného pracovního dne.
- Organizace čelí nejistotě a změnám. Poznatky ze služby Workplace Analytics v Teams ukážou manažerům a vedoucím pracovníkům úroveň duševní odolnosti jejich organizace a pomohou jim zjistit, zda zaměstnancům nehrozí vyhoření nebo zda zaměstnanci dokážou udržovat spojení s kolegy a zákazníky.
- Nové funkce Teams pro zabezpečení a dodržování předpisů, které pomohou ochránit data, omezovat rizika a zajišťovat dodržování předpisů.
- Vylepšení Power Platform v Teams usnadňují všem uživatelům vytváření a používání aplikací, robotů a automatizovaných pracovních postupů bez nutnosti psaní kódu. Řeší obchodní problémy a zpřístupňují vhledy do dat s pomocí nástrojů Power BI, a to přímo v Teams.
- Nové funkce pro správu v nástroji Microsoft Endpoint Managerusnadňují zabezpečení a správu zařízení na různých platformách z jednoho místa.
- Tři další kategorie v nástroji Productivity Score zvyšují přehled o fungování organizace, umožňují zjistit, ve kterých oblastech se můžete zlepšovat, a nabízejí akce, pomocí kterých vylepšíte dovednosti a systémy, aby všichni mohli odvádět co nejlepší práci.
- SharePoint Syntex přináší nová řešení pro správu dokumentů podniku, která v celé organizaci usnadňují vyhledávání obsahu a práci s ním. SharePoint Syntex je první obecně dostupný produkt, který vzešel z projektu Cortex. S využitím pokročilé umělé inteligence umožňuje pochopení obsahu dokumentů a automatizaci zpracování.
Pro vývojáře:
- Posledních několik měsíců ukázalo, že profesionální vývojáři mají často za úkol rychle vytvářet obchodní řešení, která organizacím pomáhají přizpůsobit se bezprecedentní situaci. Aby Microsoft organizacím pomohl vyrovnat se s touto realitou, oznámil aktualizace nevyžadující psaní kódu v řešeních Power Platform a Azure pro profesionální vývojáře, které umožňují rychle vytvářet vlastní aplikace, roboty a pracovní postupy s využitím služby Azure APIM a integrace se službou GitHub. Oznámeno bylo i preview nástroje Power Automate Desktop, desktopového řešení automatizace pro vývojáře a podnikové uživatele.
Pro specialisty na zabezpečení:
- Zabezpečení, dodržování předpisů a řešení pro identity zůstávají samozřejmě prioritou i v tomto období změn. Společnosti přecházející na hybridní způsoby práce potřebují zprovozňovat a nasazovat IT řešení pro zaměstnance i na dálku. V důsledku rostoucích bezpečnostních hrozeb se organizace stále neobejdou bez specialistů na IT a zabezpečení. Microsoft proto přišel s aktualizacemi i v této oblasti pro služby Azure i Microsoft 365. Zahrnují změny v programu Microsoft Defender, ucelené nabídky pro rozšířenou detekci a reakci, vylepšenou ochranu kontejnerů a IoT, službu Správce dodržování předpisů, která zákazníkům pomáhá zajišťovat soulad s rostoucím počtem nařízení a předpisů, nový pilotní projekt decentralizovaných identit a nové konektory a API, které pomáhají chránit identity, aplikace a služby ve všech vašich cloudových prostředích, i když nejsou hostována společností Microsoft.
Pro různá odvětví:
- Není pochyb o tom, že jedním z odvětví, ve kterých v současnosti probíhá zrychlená transformace, je zdravotnictví. V konferenci Ignite bylo proto oznámeno, že od konce října bude obecně dostupný Cloud Microsoft pro zdravotnictví, první cloudová nabídka určená speciálně pro toto odvětví od Microsoftu. Komplexní cloud umožňuje zákazníkům a partnerům v oblasti zdravotnictví poskytovat lepší možnosti, poznatky a péči lidem po celém světě. Zahrnuje řešení, která lépe podporují pracovní postupy telemedicíny a snižují administrativní zátěž. Nový konektor Microsoft Teams EHR, který je v současnosti ve verzi Private Preview dostupný prostřednictvím služby Epic App Orchard, umožňuje lékařům zahájit virtuální návštěvy pacientů nebo konzultace s dalšími poskytovateli péče prostřednictvím Teams přímo z jejich systému pro správu elektronických zdravotních záznamů (EHR). To optimalizuje práci uživatelů, zjednodušuje vedení záznamů o pacientech a zlepšuje možnosti správy pro IT oddělení. Zaměřili jsme se nejprve na systém Epic. Brzy bude dostupná i podpora dalších systémů EHR.