Výdaje na IT: kyberbezpečnost zůstává prioritou navzdory škrtům

12. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Podle nového reportu společnosti Kaspersky zůstává u firem kybernetická bezpečnost prioritní investicí. U malých a středních podniků stouply výdaje na IT bezpečnost z 23 % v roce 2019 na 26 % v roce 2020 a u velkých společností z 26 % na 29 %.

Bezmála tři čtvrtiny organizací (71 %) také očekávají, že jejich rozpočet na kyberbezpečnost v příštích třech letech nadále poroste.

Vnější podmínky a události mohou přetransformovat firemní IT. V důsledku preventivních opatření spojených s vývojem koronaviru musely firmy upravit své plány tak, aby vyhovovaly měnícím se obchodním potřebám – od nouzové digitalizace po optimalizaci nákladů. Report společnosti Kaspersky, založený na průzkumu mezi více než 5 000 odborníky v oblasti IT a kybernetické bezpečnosti, sleduje nejnovější trendy investic do IT v návaznosti na události tohoto roku.

Část IT rozpočtu vyhrazená na kyberbezpečnost již řadu let roste, a to navzdory tomu, že celkově IT rozpočty klesají – v minulém roce dosáhl u SMB firem 1,2 milionu dolarů a letos 1,1 milionu. U velkých firem je rozdíl ještě markantnější – 74,1 milionu v minulém roce, oproti letošním 54,3 milionu dolarů. Podle analytiků společnosti Gartner za toto snížení může globální pandemie koronaviru.

Výsledkem zvýšených investic do IT bezpečnosti je dedikování 275 000 dolarů (zhruba 6,4 milionu Kč) do této oblasti u SMB a 14 milionů dolarů (326 milionů Kč) u velkých firem. Většina společností očekává, že tato čísla v příštích třech letech porostou v průměru o 11 % u velkých firem a o 12 % u SMB. 17 % věří, že rozpočty na IT bezpečnost zůstanou minimálně stejné jako v letošním roce.

Každá desátá (10 %) organizace ale uvedla, že svůj rozpočet na IT bezpečnost sníží. Zajímavé je, že jako hlavní důvod většina podniků uvedla „nařízení vrcholného managementu“, který nevidí v budoucnu smysl v investování tak vysokých sum do IT bezpečnosti (32 %).

„Hlavním důvodem pro snižování rozpočtů je u více než čtvrtiny malých a středních firem celková potřeba snížit výdaje společnosti. Krize postihla malé a střední firmy nejtvrději, celosvětově tento segment hlásí pokles tržeb a omezení cashflow. Je proto zřejmé, že takto zasažené firmy potřebovaly optimalizovat své výdaje, aby přežily. I když je těžké v současné chvíli hledat východiska ze svízelné situace, neměly by firmy zapomínat na svoji kybernetickou ochranu,“ uvedl Alexander Moiseev, Chief Business Officer ve společnosti Kaspersky.

Štítky: 

Podobné články

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více
Novinky z rodiny Dell Pro Premium & Dell Pro Plus

Dell se chystá přejmenovat své počítače. XPS a další řady skončí

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Společnost Dell na veletrhu CES 2025 představila změny ve značení svých počítačů. Cílem je podle výrobce primárně zpřehlednění nabídky, která by měla více odpovídat nastupující éře AI počítačů. Postupně se tak rozloučíme s oblíbenými značkami jako XPS, Precision, Latitude nebo OptiPlex a začneme se seznamovat s novými. Čtěte více