Pět priorit, které pomohou znovu rozjet byznys

12. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Společnost Accenture připravila seznam kroků, které pomohou firmám obnovit podnikání v nových a nejistých podmínkách. Po týdnech nucené odstávky se většina společností snaží co nejrychleji znovu nastartovat své podnikání. Podmínky na trhu se ale změnily, a tak „znovuotevření“ vyžaduje více než jen návrat k normálu.

„Vedení firem nyní potřebuje rychle reagovat na aktuální situaci, ale jde i o příležitost udělat první kroky na cestě k širší transformaci,“ uvedl Radek Dráb, který vede Accenture Interactive v České republice a regionu střední Evropy. „Je třeba zvážit, kde posílit své kompetence nejdříve – zaměřit se na digitalizaci, analýzu dat, přechod do cloudu, variabilní strukturu nákladů, agilní provoz, automatizaci, posílení pozice v oblastech e-commerce a bezpečnosti.“

Program aktivní obnovy, jak jej vidí Accenture, zahrnuje těchto pět kroků:

1. Lidé na prvním místě. Více než 64 % zaměstnanců podle průzkumu Accenture v současné době čelí úzkosti. Proto je potřebakomunikovat se zaměstnanci včas, často a s empatií. Důležité je aktivní vyhledávání zpětné vazby od zaměstnanců. Je vhodné se zaměřit nejen na podporu zaměstnanců, ale i jejich rodin.
2. Funkční a bezpečné pracovní prostředí. Je třeba přehodnotit řešení pracovního prostoru a přeformulovat potřeby – omezit fyzický kontakt a umožnit pružnější využití prostor. Oddělit klíčové pracovníky, kteří musí být fyzicky přítomní od těch, kteří mohou pracovat na dálku. Například 49 % lidí, kteří nikdy nepracovali z domova, má nyní v úmyslu to dělat častěji. Proto je nezbytné nastavit procesy tak, aby šlo efektivně pracovat z domova, připravit vedoucí pracovníky na řízení hybridních virtuálních a fyzických týmů a rozšířit technologickou podporu.
3. Návrat ve fázích. Vytvořte plán pro návrat do normálu v postupných krocích tak, abyste mohli reagovat na nepředvídatelné události. Využijte této příležitosti k redefinování procesů a k vytvoření agilního provozního modelu, který umožní rychle přejít ke vzdálené pracovní síle v reakci na dynamické tržní podmínky.
4. Pružná struktura nákladů. Po fázi rychlého snižování nákladů se zaměřte na vybudování pružného přístupu k řízení nákladů, a přejděte od ochrany prostředků k dlouhodobým investicím. Vytvořte pružný systém kontroly nákladů a investujte do analýzy dat pro úpravu struktury nákladů a řízení likvidity. Zvažte využití podpůrných vládních programů, které by mohly mít dopad na dlouhodobou likviditu nebo konkurenceschopnost.
5. Připravte se na budoucnost. Naslouchejte svým zákazníkům a rychle reagujte na jejich potřeby. Investujte do umělé inteligence a dalších nástrojů pro řízení interakce se zákazníky a analýzu jejich chování. Využijte možností cloudu pro škálování technologií,podporujte inovace s využitím dat a aplikací. Připravte se na řízení rizik spojených s velkými výkyvy pracovních sil – systémy musí být široce dostupné, ale zároveň bezpečné, hledejte slabiny dodavatelského řetězce, identifikujte bezpečnostní hrozby v těchto nových podmínkách.

Podobné články

HDP mezičtvrtletně vzrostl o 0,3 %

31. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Podle předběžného odhadu ČSÚ vzrostl hrubý domácí produkt ve 3. čtvrtletí mezičtvrtletně o 0,3 % a meziročně o 1,3 %. Čtěte více

HDP meziročně vzrostl o 0,6 %

4. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Podle zpřesněného odhadu ČSÚ vzrostl hrubý domácí produkt ve 2. čtvrtletí mezičtvrtletně o 0,3 % a meziročně o 0,6 %. Meziroční růst HDP byl podpořen zejména vyššími výdaji na konečnou spotřebu. Negativní vliv měla změna stavu zásob. Čtěte více

Důvěra podnikatelů a spotřebitelů v ekonomiku se znovu meziměsíčně snížila

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Souhrnný indikátor důvěry ČSÚ vyjádřený bazickým indexem se oproti červenci snížil o 1,4 bodu na hodnotu 93,7, při stejném vývoji obou jeho složek. Indikátor důvěry podnikatelů se snížil o 1,5 bodu na hodnotu 93,0 a indikátor důvěry spotřebitelů poklesl o 1,1 bodu na hodnotu 97,3. Čtěte více

Důraz na kyberbezpečnost i „práce z domova“ navyšují objem zakázek v oblasti financování IT

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SGEF)
Objem nebankovního financování hardwaru a softwaru výrazně roste. V meziročním srovnání se letos navýšil až o 50 %. Na trojnásobek se pak meziročně zvedl objem financovaných projektů přímo v oblasti digitální bezpečnosti. Celkově financované projekty dosahují objemu v řádu miliard korun ročně. Čtěte více