Pět priorit, které pomohou znovu rozjet byznys
„Vedení firem nyní potřebuje rychle reagovat na aktuální situaci, ale jde i o příležitost udělat první kroky na cestě k širší transformaci,“ uvedl Radek Dráb, který vede Accenture Interactive v České republice a regionu střední Evropy. „Je třeba zvážit, kde posílit své kompetence nejdříve – zaměřit se na digitalizaci, analýzu dat, přechod do cloudu, variabilní strukturu nákladů, agilní provoz, automatizaci, posílení pozice v oblastech e-commerce a bezpečnosti.“
Program aktivní obnovy, jak jej vidí Accenture, zahrnuje těchto pět kroků:
1. Lidé na prvním místě. Více než 64 % zaměstnanců podle průzkumu Accenture v současné době čelí úzkosti. Proto je potřebakomunikovat se zaměstnanci včas, často a s empatií. Důležité je aktivní vyhledávání zpětné vazby od zaměstnanců. Je vhodné se zaměřit nejen na podporu zaměstnanců, ale i jejich rodin.
2. Funkční a bezpečné pracovní prostředí. Je třeba přehodnotit řešení pracovního prostoru a přeformulovat potřeby – omezit fyzický kontakt a umožnit pružnější využití prostor. Oddělit klíčové pracovníky, kteří musí být fyzicky přítomní od těch, kteří mohou pracovat na dálku. Například 49 % lidí, kteří nikdy nepracovali z domova, má nyní v úmyslu to dělat častěji. Proto je nezbytné nastavit procesy tak, aby šlo efektivně pracovat z domova, připravit vedoucí pracovníky na řízení hybridních virtuálních a fyzických týmů a rozšířit technologickou podporu.
3. Návrat ve fázích. Vytvořte plán pro návrat do normálu v postupných krocích tak, abyste mohli reagovat na nepředvídatelné události. Využijte této příležitosti k redefinování procesů a k vytvoření agilního provozního modelu, který umožní rychle přejít ke vzdálené pracovní síle v reakci na dynamické tržní podmínky.
4. Pružná struktura nákladů. Po fázi rychlého snižování nákladů se zaměřte na vybudování pružného přístupu k řízení nákladů, a přejděte od ochrany prostředků k dlouhodobým investicím. Vytvořte pružný systém kontroly nákladů a investujte do analýzy dat pro úpravu struktury nákladů a řízení likvidity. Zvažte využití podpůrných vládních programů, které by mohly mít dopad na dlouhodobou likviditu nebo konkurenceschopnost.
5. Připravte se na budoucnost. Naslouchejte svým zákazníkům a rychle reagujte na jejich potřeby. Investujte do umělé inteligence a dalších nástrojů pro řízení interakce se zákazníky a analýzu jejich chování. Využijte možností cloudu pro škálování technologií,podporujte inovace s využitím dat a aplikací. Připravte se na řízení rizik spojených s velkými výkyvy pracovních sil – systémy musí být široce dostupné, ale zároveň bezpečné, hledejte slabiny dodavatelského řetězce, identifikujte bezpečnostní hrozby v těchto nových podmínkách.