Gatema se mění na holding

17. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gatema)
Společnost Gatema změní od 1. května svoji strukturu. Nově se stane holdingem. Od přechodu na novou strukturu si slibuje další ekonomický růst a naplňování ještě ambicióznějších výzev v jednotlivých částech svého podnikání.

 „Dosavadní forma společnosti už začínala být pro naše potřeby malá. Chceme být připraveni na další kroky, které půjdou evolučně i revolučně – a zároveň také lépe chránit náš majetek, motivovat klíčové manažery a oddělit trochu nesourodé obory podnikání. Máme ambice a potřebujeme pro ně vytvořit vhodné podmínky,“ řekl Stanislav Sýkora, předseda představenstva. Gatema a.s. zanikne k 30. dubnu 2020. Veškerá aktiva a pasiva přejdou na nové firmy.

Zaměstnanci plynule přejdou na příslušnou dceřinou firmu za stejných podmínek jako dosud. Nezmění se ani majitelé Gatemy, ani zaměření jednotlivých divizí (či nově firem) nebo jejich vnitřní členění. Měnit se nebudou ani hodnoty, na nichž je Gatema dlouhodobě postavena, ať už jde o kvalitu, rychlost, invenci, čestnost, osobní přístup nebo týmovou práci. 

Změna divizí i nové akvizice

Ze současných divizí se stanou samostatné společnosti. Dosavadní divize plošných spojů bude nově Gatema PCB a.s., divize informačních systémů se změní v Gatema IT a.s. Brněnská Divize Apollon, jenž se zabývá vývojem audiovizuálních systémů pro zdravotnictví, se změní na Gatema Medical s.r.o. Součástí nové struktury bude také společnost Gatema Real s.r.o., která bude mít na starosti provoz – kanceláře, auta, stroje či energie. Vlastní entitou zůstává spolek Gatemáček provozující firemní školku. Gatema navíc bude podílníkem ve společnosti Zebra PCB se sídlem v brněnských Medlánkách.

Do holdingu budou ale patřit také německá společnost Kubatronik-Leiterplatten GmbH, jejíž akvizicí Gatema překvapila v lednu. Kubatronik totiž po dlouhá léta platí za specialistu na high-tech výrobu desek plošných spojů. Společnost, která byla založena v roce 1980, dnes díky tomu 75 % své produkce směřuje do segmentu letectví, vojenství, lékařské techniky či telekomunikací. Mezi klienty v jejím portfoliu patří například Siemens, Rohde & Schwarz, Fraunhofer, Fujitsu nebo Leica. Ve společnosti se 42 zaměstnanci a ročním obratem okolo 100 milionů korun získala Gatema devadesátiprocentní podíl.

O měsíc později Gatema oznámila vznik společnosti HELIOS Partner, kterou založila s firmami ALDOR a INFO NOVA. Jejím hlavním cílem je získat ještě vyšší tržní podíl s ERP řešením HELIOS Green v segmentu enterprise. Sama Gatema je přitom v posledních letech jedním z největších partnerů Asseco Solutions (jež stojí za ERP řešeními HELIOS) na českém trhu.

Naše mise zůstává stále stejná: dělat dobré věci skvěle. A naplňovat tak firemní heslo Know wow, které znamená, že ke špičkovým znalostem přidáváme i velmi nadstandardní přístup k našim zákazníkům,“ poznamenal Stanislav Sýkora.

Podobné články

QNAP přislíbil dlouhodobou podporu operačních systémů QTS 5.2 a QuTS hero h5.2

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: QNAP)
Společnost QNAP potvrdila svůj závazek v oblasti spolehlivosti produktů a spokojenosti zákazníků a oznámila dlouhodobou podporu (Long-Term Support, LTS) pro své operační systémy QTS 5.2 a QuTS hero h5.2. Čtěte více

HPE vyhlásilo partnery roku 2024

19. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HPE)
Společnost Hewlett Packard Enterprise během slavnostního večera, který proběhl ve čtvrtek 31.10. 2024 v Praze, ocenila své nejlepší české prodejce a distributory roku 2024. Čtěte více

ATC obhájilo prvenství u DELLu

19. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers získala od společnosti Dell Technologies ocenění pro nejlepšího distributora klientských zařízení za rok 2023. Firma tak obhájila stejnou pozici z předchozích ročníků. Čtěte více

Jak mohou pomoci AI agenti, když klesá důvěra spotřebitelů v obchodníky?

18. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nejnovější průzkum společnosti Salesforce ukazuje, že důvěra spotřebitelů vůči komerčním společnostem je rekordně nízká a že umělá inteligence zvyšuje nároky na značky. V současné době se 60 % spotřebitelů domnívá, že díky pokroku v oblasti AI je důvěra ještě důležitější. Čtěte více