E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %.

To je ještě lepší výsledek, než jaký původně odhadovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta průběžně zveřejněné údaje vyhodnocuje a porovnává.

„Internetové obchody prodaly v roce 2019 zboží za více než 155 miliard korun. K tomu pomohla především silná druhá polovina roku, díky které obraty e-shopů dosáhly celkově 15% meziročního růstu. Po vyhodnocení výsledků zveřejněných ČSÚ nyní víme, že česká e-commerce se podílí na celkových maloobchodních prodejích z 13 %. To považujeme za úspěch a potvrzení toho, že on-line prodej hraje v Česku stále významnější roli,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

I v roce 2020 očekává APEK růst obratů e-shopů, a to v rozmezí 10 až 15 %. „E-commerce má stále velký potenciál pro další rozvoj. Je zřejmé, že se bude stále více prolínat s kamennými obchody a rozdíly mezi prodejními kanály se budou stírat. Podle mého názoru se ovšem budou muset tradiční obchodníci více zaměřit na internet a přizpůsobit se novým trendům. Také v letošním roce rozhodně očekáváme nárůst podílu internetového prodeje na celém českém maloobchodě,“ doplnil Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více