Čeští hráči počítačových her fandí značkám, které podporují esport

14. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu )
Profesionální soutěžení v počítačových hrách, neboli esport, už globálně oslovuje přes půl miliardy diváků. I v Česku jeho popularita výrazně roste. Kdo ale jsou čeští fanoušci elektronických sportů?

Česká asociace esportu ve svém průzkumu oslovila více než 1 800 respondentů z řad hráčů počítačových her a fanoušků esportu. Průzkum probíhal na největší LAN akci roku PLAYzone Challenge a na největším českém esportovém turnaji – Mistrovství ČR v počítačových a mobilních hrách. Zároveň byl pro hráče připraven online formulář, kde mohli vyplnit své názory a preference. „Naším cílem bylo vytvořit unikátní náhled na to, jak vypadá průměrný hráč v Česku a na základě jakých kritérii se rozhoduje při svém nákupu. Věříme, že průzkum pomůže organizacím lépe pochopit, jak mohou prostřednictvím esportů efektivněji oslovit svoji cílovou skupinu,“ uvedl Lukáš Pleskot, předseda Česká asociace esportu.

Průměrný fanoušek esportu…

Nejčastěji se o počítačové hry zajímají muži ve věku od 15 do 29 let. Mezi nejoblíbenější tituly českého herního nadšence patří střílečka Counter‑Strike: Global Offensive (43,8 %) následovaná MOBA hrou League of Legends (34,8 %). Pomyslnou třetí příčku obsadila hra PUBG z žánru battle royale. Nejčastěji pak pro své hraní volí tradiční stolní počítač (téměř 85 %), dále pak mobilní telefon (přes 80 %) a na konzolích občas tráví svůj volný čas více než 60 % dotázaných. Téměř dvě třetiny respondentů se také účastní alespoň několikrát do roka soutěžního turnaje. Velké oblibě se v Česku těší streamy, které sleduje téměř 90 % respondentů. Nejčastěji pak méně než hodinu denně (36,8 %). Velmi pozitivně se také dotazovaní vyjadřovali k neherním značkám, které se ale rozhodly do esportu vstoupit. Jejich podpora byla sympatická pro 78,6 % účastníků průzkumu. Naopak podpora značek nezajímá pouze 18,1 % dotázaných.

Mezi značkami vítězí Apple a Red Bull. CZC.cz a Alza.cz dominují e-shopům

Respondenti se také vyjadřovali ke svým nákupním preferencím a oblíbeným značkám. V oblasti mobilních telefonů nejčastěji vlastní značky Apple (23,5 %), následují Huawei (20,5 %), Xiaomi (18,8 %) a Samsung (15,7 %). Většina dotázaných (70,8 %) také kupuje energetické nápoje. V nich preferují především Red Bull (26,4 %), Monster Energy (15,8 %) a Tiger (8,6 %). Vyrovnané výsledky pak přinesla otázka týkající se místa nákupu herního vybavení, kde se na prvních dvou místech umístily e-shopy CZC.cz (73,4 %) a Alza.cz (72,8 %). S velkým odstupem se objevil Datart (16 %).

Jednoznačně herní vybavení, ale které?

Výhradně herní modely preferují téměř tři čtvrtiny hráčů. Podle průzkumu pak považují za nejdůležitější herní vybavení grafickou kartu (43,5 %) a procesor (36,7 %). Pouze 9,3 % se přiklonilo k základní desce. Co se týká parametrů, tak nejdůležitějším parametrem pro ideální nastavení byl zvolen maximální počet snímků za sekundu (FPS), které vnímá jako nejdůležitější 61,6 % hráčů. I když se už více než 40 % hráčů rozhodlo pro nákupu produktu na doporučení nějakého influencera, přesto v konečném rozhodnutí hrají roli jiné podněty. Na prvním místě se umístily pozitivní recenze (53,1 %), dále pak nabízené parametry (48,1 %) a na třetím místě se hráči rozhodují na základě obliby své značky.

Na kompletní výsledky průzkumu se můžete podívat zde.

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

XPG se pochlubilo novým cenově dostupným AIO vodním chlazením Levante II 360

7. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: XPG)
Společnost XPG uvedla na trh AIO vodní chlazení Levante II 360. Kromě své výbavy a výkonu novinka zaujme také vynikající účinností a vizuálně působivým designem. Čtěte více