Opravdu strašná jarní série setkání ATC
Už samotný vstup do hotelu Jezerka byl zahalen do černé tkaniny a každý příchozí se rázem ocitl na hřbitově plném pomníků, rakví a zombíků. Následovalo přivítání jak z hororu – jedna hosteska jako kostlivec, druhá jako zombie, další duch, čarodějka a upírka nabízející krvavý welcome drink. To už resellerům napovědělo, do kterých týmů budou rozděleni. Ve strašidelném designu byl dekorován celý hotel, aby byla atmosféra správně děsivá. Všude viseli netopýři, pavouci a pavučiny, před restaurací byl další hřbitov a v kongresovém sále přímo nad hlavou megapavučina s obrovskými pavouky, pod kterými se jistě strachy přikrčila nejedna dáma.
Během dne si mohli zákazníci nechat pomalovat obličej i další části těla, aby dobře zapadli do celkové strašidelné atmosféry. A vlasy nejednomu muži či dámě vyladila šikovná kadeřnice.
Strašidelná tematika se promítla i občerstvení, takže se na rautu objevila žabí stehýnka, vedle nich utopenci, krvavá tlačenka, želé mozečky, sladké řezy Jacka Rozparovače atd.
Denní program ve znamení vzdělávání
V devět ráno odstartoval Martin Wanke denní program úvodním slovem v kongresovém sále – účastníky rozdělil do pěti týmů a každému přiřadil jednu strašnou hostesku, která ho po celý den vodila na prezentace a workshopy výrobců. Pak už následovaly prezentace a workshopy. Po celý den sbírali aktivní zákazníci na workshopech „KOSTIčky“, které si pak mohli směnit za dárky v tombole – kromě tiskáren, PC příslušenství a jiných IT produktů si reselleři mohli vybrat strašidelné masky, chemickou laboratoř, pivní soudky, sklenice ve tvaru lebky, bylinný likér Krvesaj, únikové hry a další.
Po obědě čekala účastníky přednáška ATC v kongresovém sále – Petr Vaněk nastínil vývoj distribučního trhu za rok 2018 a za leden a únor 2019, včetně toho, jak se vyvíjel retailový trh, co se týká notebooků a smartphonů. Příležitosti vidí v XaaS, proto hovořil mimo jiné o portálu služeb ASTRA (www.cloudservices4u.cz), kde mohou reselleři nakoupit software online, např. Microsoft CSP, Azure, Kaspersky, Cisco Collaboration a další, a který za ně hlídá např. termíny fakturací, délky licence. Dále resellery informoval, které novinky je čekají na webu atcomp.cz – např. rubrika nejnovějších zpráv z IT světa, možnost nového zobrazení webu z důvodu používání různých platforem, přidání nových šablon s technickými parametry při filtrování produktů a další.
Druhou část ATC prezentace vedl Martin Wanke, který hovořil o internetovém prodeji – jak to teď funguje na českém (nejen) IT trhu. Dále mluvil o tom, jakým způsobem ATC podporuje resellery, co se týká podpory při prodeji jejich koncovým zákazníkům. Aktuálně má ATC sedm specializovaných týmů odborníků, kteří resellerům pomáhají při návrzích řešení, a to Virtualizace/servery/storage, Cloud/MS licencing/bezpečnost, NAS/SAN/IP security, Digital Signage/Projekce, Pokladní systémy/EET, Samsung Telco B2B a Unified communication zahrnující produkty Jabra. Reselleři tedy nepotřebují znát vše, ale vědět, kam se obrátit pro radu.
Večerní program
Poslední workshopy končily v 19:15 hodin a pak už se účastníci mohli přesunout na připravený raut. Přesně v osm večer zhasla světla a do restaurace se mezi resellery doslova nahrnuli rakouští čerti. Ti pak účastníky průvodem odvedli do kongresového sálu zahaleného do mlhavého oparu, kde je čekal moderátor Roman Pastorek, aby uvedl strašidelný ATC kvíz, v němž účastníci mohli prokázat, nakolik jsou znalí hororů a strašidel. Ve dvou přestávkách mezi otázkami kvízu zákazníky pobavilo finální vystoupení rakouských čertů a ohnivá fireshow skupiny Palitchi, při které kolem létaly jiskry. Následovalo vyhlášení vítězů kvízu – každý tým si odnesl medaili a lahev, vítězný tým byl navíc odměněn zlatým bludišťákem, který k Romanovi Pastorkovi prostě patří. Pak následovala minuta ticha, ve které si všichni měli představit interpreta, kterého by rádi viděli vstát z hrobu – předpokládáme, že většině z nich se přání splnilo a na pódium přišel Freddie Mercury! Michael Kluch, dokonalý dvojník jak vizáží, tak i zpěvem, se svou kapelou Queenie předvedli hodinovou show a už při prvních tónech se na parket nahrnula spousta nadšených fanynek i fanoušků Freddieho a vydrželi tam až do poslední písničky. Na to navázala kapela APF, která roztančila účastníky českými i slovenskými hity od známých kapel Kryštof, No Name, Jelen a dalších. A po jejich poslední písničce, protože se nikomu stále nechtělo spát, hrál jako DJ Roman Pastorek až do pozdních ranních hodin.
Jarní série v číslech
Celkově se jarní série ATC setkání 2019 zúčastnilo téměř 1 400 lidí, z toho 830 unikátních resellerů. Proběhlo přes 80 workshopů a prezentací a celkový počet výstavek produktů přesáhl stovku. „Jsme nadšeni, že našimi setkáními prošlo opět tolik resellerů! Neustále se jim snažíme dodat maximální možnou podporu, nejnovější informace o produktech či službách známých i méně známých značek, prodejní argumenty či servisní služby. Zkrátka, chceme jim prodej koncovým zákazníkům co nejvíce zjednodušit,“ dodal k jarní sérii setkání Martin Wanke, marketingový ředitel ATC.