K mobilnímu placení využívá chytré telefony a tablety 29 % Čechů
Čeští využívají svá mobilní zařízení nejčastěji k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku.
Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení (telefony nebo tablety) k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních šesti měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.
To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit: mladší generace (generace Z a Y) jsou mobilním platbám mnohem více otevřené. Uvědomují si, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. I pro generace Z a Y jsou přesto stále významnou bariérou starosti o osobní údaje.
Zjištění vycházejí ze studie GfK Czech FutureBuy 2018.