Čtení na víkend: Nejoblíbenější knihy českých top e-commerce podnikatelů
Nejúspěšnější podnikatelé mají jedno společné: neustále se vzdělávají a hledají nové cesty, jak posunout svou firmu na další úroveň. Jaké knihy by tedy doporučily hvězdy české e-commerce jako inspiraci pro ostatní? Co čtou ředitelé Alzy, CZC, Mallu nebo Zootu?
Ladislav Trpák (zakladatel Zoot): David a Goliáš: outsideři, odpadlíci a umění bojovat s obry
Kniha, která není vyloženě o e-commerce. Přesto je podle Ladislava v obchodování na internetu velmi použitelná. O knize se říká, že je to variace na slavnou myšlenku Friedricha Nietzscheho „Co tě nezabije, to tě posílí“.
Václav Štrupl (zakladatel Bonami):Alibaba: Dům, který postavil Jack Ma
Jak se stal učitel angličtiny zakladatelem jedné z nejhodnotnějších firem současnosti. O životě Jacka Ma a čínském prostředí, ve kterém vyrůstal. O souboji o trh mezi Alibabou a čínskou vládou. Kniha je doporučována každému, kdo se zajímá o čínskou ekonomiku a její globální vliv.
Michal Šmída (zakladatel Twisto): Lean Startup
Dalo by se říci „startupová bible“. Sada principů a nástrojů pro rozjezd vlastního podnikání, které jsou založené na koloběhu „vytvoř“ (build), „vyhodnoť“ (measure) a „pouč se“ (learn). Lean Startup učí podnikatele opakovaně ověřovat, zda jdou s firmou správným směrem.
Jitka Dvořáková (ředitelka CZC) a Martin Rozhoň (zakladatel Vivantis): Štěstí doručeno
O začátcích internetového prodejce obuvi Zappos. Dozvíte se, jak vybudovat unikátní firemní kulturu, zvýšit chuť lidí do práce a najít smysl podnikání. Štěstí doručeno ukazuje, jak můžete měnit svět, dělat lidem radost a současně slušně vydělávat.
David Šiška (ředitel Bonami) a Ondřej Fryc (zakladatel Mall.cz): S potížemi je jedna potíž
Investor Facebooku, Twitteru, Grouponu nebo AirBnB a zakladatel investiční skupiny Andreessen-Horowitz radí podnikatelům: nikdo vám neporadí. Připraví vás na to, že vás v podnikání čeká neustálá improvizace a lavina problémů, které jste ještě nikdy neřešili.
Jakub Havrlant: Inovátoři: Jak skupinka vynálezců, hackerů, géniů a nadšenců stvořila digitální revoluci
Kniha vypráví o lidské rozmanitosti, která má být rozvíjena a respektována, protože právě díky rozmanitosti vznikají technologické inovace. Inovátoři vypráví o životě známých osobností, které změnily svými nápady svět a způsob, jakým lidé na světě komunikují, pracují a získávají informace.
Martin Kasa (zakladatel Kasa.cz): Jak funguje Google od Erica Schmidta
Ředitelé, zakladatelé a manažeři internetového gigantu Google sdílejí rady, jak vést úspěšnou firmu. Vše od náboru nových zaměstnanců, řízení inovací nebo firemní kultuře. Kniha nabízí pohled na úspěšné projekty Google, ale také ponaučení z neúspěšných kampaní a problémů přímo uvnitř firmy.
Aleš Zavoral (zakladatel Alza): Šíleně jednoduché: Posedlost jako základ úspěchu Apple od Kena Segalla
Deset základních prvků jednoduchosti, které dostaly Apple mezi nejhodnotnější firmy na světě. Objevte největší sílu Steva Jobse – jednoduchost. Kniha vám nabízí řadu nápadů, jak využít jednoduchosti na všech úrovních, nejen v oblasti designu.
Tomáš Čupr (zakladatel Rohlik.cz): Globální samoobsluha: Jeff Bezos a věk Amazonu
I přes to, že dnes Amazon představuje miliardové jmění, jeho budování začalo skromně - v garáži Jeffa Bezose. Od počátku byl Bezos řízen velkou vizí vytvoření “globální samoobsluhy”, což se postupně skutečně podařilo. Tato kniha se zaměřuje jednak na zakladatele Amazonu, ale i na firmu samotnou a ukazuje, jak změnit svůj sen v realitu.
Kompletní článek včetně dalších podrobností k jednotlivým knihám si můžete přečíst zde.