Čtení na víkend: Nejoblíbenější knihy českých top e-commerce podnikatelů

23. 2. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zeerat)
Pokud máte před sebou volný víkend a nevíte co s ním, respektive byste jej rádi strávili užitečnými činnostmi a možná se i něco přiučili nebo se přinejmenším dozvěděli něco nového a zajímavého, jste na správném místě. Na následujících řádcích vám totiž přinášíme typy na nejoblíbenější knihy nejlepších českých e-commerce podnikatelů.

Nejúspěšnější podnikatelé mají jedno společné: neustále se vzdělávají a hledají nové cesty, jak posunout svou firmu na další úroveň. Jaké knihy by tedy doporučily hvězdy české e-commerce jako inspiraci pro ostatní? Co čtou ředitelé Alzy, CZC, Mallu nebo Zootu?

Ladislav Trpák (zakladatel Zoot): David a Goliáš: outsideři, odpadlíci a umění bojovat s obry

Kniha, která není vyloženě o e-commerce. Přesto je podle Ladislava v obchodování na internetu velmi použitelná. O knize se říká, že je to variace na slavnou myšlenku Friedricha Nietzscheho „Co tě nezabije, to tě posílí“.

Václav Štrupl (zakladatel Bonami):Alibaba: Dům, který postavil Jack Ma

Jak se stal učitel angličtiny zakladatelem jedné z nejhodnotnějších firem současnosti. O životě Jacka Ma a čínském prostředí, ve kterém vyrůstal. O souboji o trh mezi Alibabou a čínskou vládou. Kniha je doporučována každému, kdo se zajímá o čínskou ekonomiku a její globální vliv.

Michal Šmída (zakladatel Twisto): Lean Startup

Dalo by se říci „startupová bible“. Sada principů a nástrojů pro rozjezd vlastního podnikání, které jsou založené na koloběhu „vytvoř“ (build), „vyhodnoť“ (measure) a „pouč se“ (learn). Lean Startup učí podnikatele opakovaně ověřovat, zda jdou s firmou správným směrem.

Jitka Dvořáková (ředitelka CZC) a Martin Rozhoň (zakladatel Vivantis): Štěstí doručeno

O začátcích internetového prodejce obuvi Zappos. Dozvíte se, jak vybudovat unikátní firemní kulturu, zvýšit chuť lidí do práce a najít smysl podnikání. Štěstí doručeno ukazuje, jak můžete měnit svět, dělat lidem radost a současně slušně vydělávat.

David Šiška (ředitel Bonami) a Ondřej Fryc (zakladatel Mall.cz): S potížemi je jedna potíž

Investor Facebooku, Twitteru, Grouponu nebo AirBnB a zakladatel investiční skupiny Andreessen-Horowitz radí podnikatelům: nikdo vám neporadí. Připraví vás na to, že vás v podnikání čeká neustálá improvizace a lavina problémů, které jste ještě nikdy neřešili.

Jakub Havrlant: Inovátoři: Jak skupinka vynálezců, hackerů, géniů a nadšenců stvořila digitální revoluci

Kniha vypráví o lidské rozmanitosti, která má být rozvíjena a respektována, protože právě díky rozmanitosti vznikají technologické inovace. Inovátoři vypráví o životě známých osobností, které změnily svými nápady svět a způsob, jakým lidé na světě komunikují, pracují a získávají informace. 

Martin Kasa (zakladatel Kasa.cz): Jak funguje Google od Erica Schmidta

Ředitelé, zakladatelé a manažeři internetového gigantu Google sdílejí rady, jak vést úspěšnou firmu. Vše od náboru nových zaměstnanců, řízení inovací nebo firemní kultuře. Kniha nabízí pohled na úspěšné projekty Google, ale také ponaučení z neúspěšných kampaní a problémů přímo uvnitř firmy.

Aleš Zavoral (zakladatel Alza): Šíleně jednoduché: Posedlost jako základ úspěchu Apple od Kena Segalla

Deset základních prvků jednoduchosti, které dostaly Apple mezi nejhodnotnější firmy na světě. Objevte největší sílu Steva Jobse – jednoduchost. Kniha vám nabízí řadu nápadů, jak využít jednoduchosti na všech úrovních, nejen v oblasti designu.

Tomáš Čupr (zakladatel Rohlik.cz): Globální samoobsluha: Jeff Bezos a věk Amazonu

I přes to, že dnes  Amazon představuje miliardové jmění, jeho budování začalo skromně - v garáži Jeffa Bezose. Od počátku byl Bezos řízen velkou vizí vytvoření “globální samoobsluhy”, což se postupně skutečně podařilo. Tato kniha se zaměřuje jednak na zakladatele Amazonu, ale i na firmu samotnou a ukazuje, jak změnit svůj sen v realitu.

Kompletní článek včetně dalších podrobností k jednotlivým knihám si můžete přečíst zde.