Affiliate marketing v ČR rostl čtyřikrát rychleji než ecommerce

31. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVnetworks.com)
Affiliate marketing (forma online reklamy založená na provizních platbách) v roce 2017 rostl v ČR a SR čtyřikrát rychleji než sektor ecommerce. Meziroční nárůst obratu affiliate reklamy v obou zemích přesáhl 68 %.

Zatímco podle údajů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) činil vloni obrat českého ecommerce sektoru 115 miliard korun, o 17 % více než předchozí rok, obrat affiliate sítě VIVnetworks.com stoupl vloni o 68,4 %, tedy více než čtyřnásobně, z 1,17 miliardy korun v roce 2016 na 1,98 miliardy v roce 2017.

Největším a nejúspěšnějším českým a slovenským e-shopům přitom affiliate reklama generuje kolem 15 % obratu,“ uvedl Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com. „Rostoucí význam affiliate v ČR a SR dokládá růst všech důležitých ukazatelů - počtu partnerů, inzerentů i objemu prostředků, které do propagace přes affiliate investují.

Největší podíl na celkovém obratu trhu affiliate marketingu v ČR a SR mají internetové obchodní domy (33 %, růst o 36 %), následuje segment Krása (24 %, růst o 40 %) a Móda (14 %, růst o 50 %). Nejvyšší meziroční nárůst měly vloni kategorie Domácnost a zahrada (227 %) a Zdraví a wellness (133 %).

Celkový obrat affiliate sítě VIVnetworks.com, zahrnující i další země regionu, stoupl v roce 2017 meziročně o 57 % na 2,35 miliardy korun. Uskutečněných objednávek v síti VIVnetworks.com bylo přes 1,4 milionu, tedy o 32 % než o rok dříve, přičemž průměrná hodnota objednávky stoupla z 1 385 Kč na 1 648 Kč. Nejnižší průměrné objednávky byly vloni zaznamenány mezi únorem a květnem (pod 1 600 Kč), naopak nejvyšší (nad 1 700 Kč) od září do prosince. Nejvíce se na internetu přes affiliate reklamu v roce 2017 prodávalo v prosinci (16 % celoročního obratu), listopadu (14,6 %), říjnu (8,4 %) a v lednu (8,2 %), naopak nejméně v únoru (5,9 %).

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více