Virtuální a rozšířená realita se postupně stanou naší realitou

17. 7. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Ericsson)
Sedm z deseti spotřebitelů se domnívá, že virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) se stanou běžným standardem v oblasti médií, vzdělávání, práce, sociálních interakcí, cestovního ruchu a maloobchodu. Ve své aktuální studii ConsumerLab to uvádí společnost Ericsson.

Spotřebitelé očekávají, že virtuální obrazovky začnou v průběhu jednoho roku nahrazovat televizory a kina. Aby se virtuální a rozšířená realita mohly sloučit s fyzickou realitou a staly se běžnými, pro mobilitu, zlepšení uživatelských zkušeností a řešení problémů s nevolností je rozhodující 5G síť.

Společnost Ericsson ve své aktuální studii ConsumerLab Merged Reality informuje o tom, že spotřebitelé očekávají, že se virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) spojí s realitou fyzickou. Studie uvádí, že pokud se hranice mezi vnímáním fyzické a virtuální reality začnou stírat, mohlo by to mít výrazný vliv na životy lidí a společnost samu. Způsob, jakým žijeme, pracujeme, přijímáme informace a konzumujeme média, se zásadně změní.

Reality se nesloučí, pokud je uživatel připojen k počítači nebo odpojen od fyzické reality. První uživatelé, kteří VR a AR přebírají, očekávají, že sítě příští generace, jako je 5G, budou hrát ústřední roli. Až 36 % z nich od 5G očekává, že zajistí VR a AR mobilitu prostřednictvím stabilní, rychlé a širokopásmové sítě. Dále 30 % zastánců technologických inovací očekává, že 5G umožní bezdrátové připojení headsetů.

Klíčová zjištění nejnovější zprávy:

-              Sedm z deseti zastánců technologických inovací očekává, že virtuální realita a rozšířená realita zásadně změní každodenní život v šesti oblastech: média, vzdělávání, práce, sociální interakce, cestování a maloobchod.

-              Média se už nyní transformují a spotřebitelé očekávají, že v průběhu jednoho roku začnou virtuální obrazovky nahrazovat televizory a kina.

-              Nedostatek mobility, objemné headsety a síťové zpoždění brání spojování realit. Každý pátý zastánce technologických inovací již snížil četnost využívání virtuální reality. Polovina z nich přitom věří, že současné VR helmy brání mobilitě.

-              Téměř pětina z uživatelů považuje za problém nevolnost způsobenou VR. Dokonce i uživatelé virtuální reality na smartphonech omezují její používání většinou na domácí prostředí, protože mobilitě brání rychlé vybíjení baterie a skutečnost, že headset omezuje zorné pole uživatele.

Kvalitativní výzkum studie zahrnoval sérii diskusí mezi inovativními ohniskovými skupinami (focus groups), probíhajícími ve virtuální realitě, s účastníky ze Severní Ameriky a Evropy i s tradičními ohniskovými skupinami složenými ze současných uživatelů VR z Japonska a Jižní Koreji. Byla provedena i série kvalitativních testů virtuální reality s 20 zaměstnanci společnosti Ericsson, aby se zjistilo, jakým způsobem vyvolává zpoždění virtuální reality nevolnost.

V kvantitativní části studie jsou uvedeny výsledky průzkumu provedeného mezi 9 200 spotřebiteli ve věku od 15 do 69 let z Francie, Německa, Itálie, Japonska, Jižní Koreji, Španělska, Spojeného království a Spojených států o znalosti konceptu virtuální reality.

Štítky: 

Podobné články

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

HTC VIVE spojuje AI s XR technologiemi

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE na veletrhu MWC 2025 v Barceloně odhalila poslední novinky z oblasti virtuální produkce, privátních 5G sítí i XR technologií. XR platforma VIVERSE nově implementuje inovativní AI funkce, které uživatelům usnadní tvorbu virtuálních světů bez nutnosti znalosti programování. Čtěte více