Kvůli svým webům české firmy přicházejí o stamiliony
Význam webové prezentace si uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v České republice webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik Webnode je poněkud horší situace u živnostníků, kdy webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.
Jak vyplývá z dat, v ČR je přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si často nechají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Na tom by nebylo nic špatného, ale již se nestarají o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek. Takový web postupně zestárne, a už vůbec neplní činnost, pro kterou byl stvořen – nepřináší podnikatelům nové zakázky. „Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně složité se k nim přihlašovat, a neorientují se v něm, je pro ně lepší využít některou z volně dostupných služeb tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu,“ uvedl Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.
Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují tuto neaktivitu vyšší než tři měsíce, ztrácí na své popularitě a jsou hůře dohledatelné – tudíž pro zákazníka obtížněji k nalezení. Kvalitní web, který zákazník po pár vteřinách neopustí, by přitom měl klást důraz jak na obsah, tak na formu.