Infografika: Češi jsou v online nakupování pod evropským průměrem

6. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup v České republice tvoří podíl online nákupů pouze 8,4 % z celkových nákupů, což je evropský podprůměr (9,6 %).
Foto: Pixabay.com

V tuzemských e-shopech nakupujeme nejvíce produkty z kategorie zdraví / krása (63 %), móda (62 %) a volný čas (52 %). Následují knihy (49 %), elektronika (45 %), léky (45 %), boty (40 %), hračky (38 %), bílé domácí spotřebiče (35 %) a sportovní zboží (29 %). Tři nejčastější kategorie online nákupů v Evropě jsou móda (63 %), knihy (56 %) a boty (56 %). Češi průměrně kupují více zboží pro volný čas než ostatní Evropané.

Pouze pět procent respondentů uvedlo, že se opakovaně vrací do jednoho e-shopu, spíše vyhledávají nejlepší cenu a navštěvují jich proto více pro porovnání (20 %). Tři čtvrtiny lidí jsou loajálních k určitým e-shopům, rádi však zkouší i nové. Přímo na stránku e-shopu jde a nakoupí 49 % zákazníků, 22 % využije internetový vyhledávač, 21 % cenový srovnávač a pouze 3 % hledají zboží na sociálních sítích. Nejčastěji Češi využívají k nákupům na internetu notebook (73 %), stolní počítač (52 %) a chytrý telefon (35 %), nejméně pak tablet (16 %).

„Ačkoliv jsme se jako Česká republika umístili pod evropským průměrem, budoucnost online nakupování vidíme velmi pozitivně a už nyní pozorujeme trend každoročního růstu. DPD se snaží dlouhodobě sledovat zahraniční trendy a inovace, jejichž lídrem je především Velká Británie a přinášet je jako první i k našim zákazníkům. Cílem je učinit přepravu z e-shopu co nejpohodlnější a neustále vylepšovat možnosti kontroly nad celým doručovacím procesem,” řekl Miloš Malaník, ředitel DPD CZ.  

V západní Evropě jsou na tom nejlépe Německo (11,5 %), Velká Británie (11 %) a Rakousko (10 %), nejhůře si vedou Belgie (7,6 %) a Portugalsko (6,6 %). Z hlediska východní Evropy je Česká republika na třetím místě (8,4 %) hned po Polsku (10,2 %) a Rumunsku (8,9 %). Nejnižší podíl připadá na Chorvatsko (6 %) a Maďarsko (6,6 %).

„Je v našem zájmu znát nákupní zvyklosti zákazníků napříč Evropou, abychom mohli být e-shopům dobrými partnery nejen v oblasti doručování, ale i v byznysu. To samé samozřejmě platí pro Českou republiku, kde budujeme dlouhodobé vztahy s e-shopy právě na tomto základě. Již minulý rok jsme proto připravili sérii videí "Tipy pro podnikání”. V nich představujeme doporučení, na co se v jednotlivých oblastech e-commerce zaměřit a čemu se naopak vyhnout," doplňuje Malaník.

Většina respondentů nakupuje online více než pět let (69 %). Na internetu nakupují více lidé s nižšími příjmy (67 %), než s vyššími (33 %).

Štítky: 

Podobné články

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více