Infografika: Je Internet věcí receptem na firemní úspěch?

26. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Podle průzkumu Vodafone IoT Barometer 2016 považují tři čtvrtiny dotázaných firem Internet věcí za klíč k budoucímu úspěchu. Investice do IoT dnes už představují 24 % průměrného IT rozpočtu a jsou srovnatelné s investicemi do cloudu nebo analýzy dat. Téměř polovina společností využívají IoT na podporu obchodní transformace. Stejná část plánuje vyvinout nové produkty a služby založené na IoT technologiích v následujících dvou letech.

Internet věcí bude během následujících dvou let používat většina firem a stane se součástí IT a digitální strategie každé společnosti, počínaje chytrými dopravními systémy, přes nositelnou elektroniku, připojená auta až po pokročilá uživatelská řešení. Výraznou návratnost investic zaznamenalo již 63 % společností (oproti loňským 59 %), které již IoT pro své podnikání využívá.

Základem k efektivnímu využití IoT dat je integrace s ostatními oblastmi IT. Více než 90 % firem využívajících Internet věcí integruje IoT data do svých klíčových systémů (např. plánování podnikových zdrojů) a 90 % z nich ukládá IoT data v cloudu.

Obecně nejpokročilejší je dnes v používání dat automobilový průmysl. Téměř 60 % auto-moto firem již důsledně využívá pro ukládání dat cloud a téměř 70 % z nich využívá platformy pro velká data v rozhodovacích procesech.

Podle Davida Krystýnka, ředitele marketingu a obchodní podpory pro firemní zákazníky společnosti Vodafone, je automobilový průmysl i v Česku nejrychleji se rozvíjející oblastí využívající IoT technologie. „Připojené auto je ohromným zdrojem dat, která lze v praxi dobře využít. Konkrétním příkladem IoT řešení pro automobilový sektor jsou služby Vodafone Vozový park a Automanažer. Poslední novinkou je pak dodání chytrých funkcí a konektivity novému vozu Škoda Kodiaq,“ řekl Krystýnek adodal: „Poptávka po IoT řešeních ale roste i v oblasti monitorovacích zařízení, měřících přístrojů, prodejních automatů, platebních terminálů nebo v oblasti ekologie, lékařské péče a zdraví.“

Podobné články

Pavel Škarda, viceprezident pro péči o zákazníky ve Vodafonu (foto: LinkedIn)

Vedení Vodafonu doplnili Pavel Škarda a Catalina Chiribau

1. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance pak v polovině listopadu nastoupí Catalina Chiribau. Čtěte více

Český Vodafone hledá nového šéfa. Dosavadní ředitel Petr Dvořák míří do Londýna

24. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák změní ve struktuře Vodafone Group pozici. Od září 2023 se přesune do centrály v Londýně a stane se generálním ředitelem pro partnerské trhy. Než český Vodafone najde vhodnou nástupkyni nebo nástupce do role CEO, bude Petr Dvořák vykonávat obě funkce. Čtěte více

K umělé inteligenci jsou Češi skeptičtí. Jaké jsou hlavní důvody?

23. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: STEM/MARK a Vodafone)
Umělá inteligence se nenápadně stává nedílnou součástí každodenního života a využívají ji firmy prakticky ve všech odvětvích. V jejím vnímání ze strany české veřejnosti se to však zatím příliš neodráží. Čtěte více

Vodafone pokryl 5G sítí už přes 50 % populace

11. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Operátor tak moderní sítí pokrývá již stovky měst i menších obcí. Pro zájemce včetně firem Vodafone také nabízí tarify s nejvyšší dostupnou rychlostí připojení. V běžném provozu jde o stovky Mb/s. Čtěte více