Infografika: Je Internet věcí receptem na firemní úspěch?
Internet věcí bude během následujících dvou let používat většina firem a stane se součástí IT a digitální strategie každé společnosti, počínaje chytrými dopravními systémy, přes nositelnou elektroniku, připojená auta až po pokročilá uživatelská řešení. Výraznou návratnost investic zaznamenalo již 63 % společností (oproti loňským 59 %), které již IoT pro své podnikání využívá.
Základem k efektivnímu využití IoT dat je integrace s ostatními oblastmi IT. Více než 90 % firem využívajících Internet věcí integruje IoT data do svých klíčových systémů (např. plánování podnikových zdrojů) a 90 % z nich ukládá IoT data v cloudu.
Obecně nejpokročilejší je dnes v používání dat automobilový průmysl. Téměř 60 % auto-moto firem již důsledně využívá pro ukládání dat cloud a téměř 70 % z nich využívá platformy pro velká data v rozhodovacích procesech.
Podle Davida Krystýnka, ředitele marketingu a obchodní podpory pro firemní zákazníky společnosti Vodafone, je automobilový průmysl i v Česku nejrychleji se rozvíjející oblastí využívající IoT technologie. „Připojené auto je ohromným zdrojem dat, která lze v praxi dobře využít. Konkrétním příkladem IoT řešení pro automobilový sektor jsou služby Vodafone Vozový park a Automanažer. Poslední novinkou je pak dodání chytrých funkcí a konektivity novému vozu Škoda Kodiaq,“ řekl Krystýnek adodal: „Poptávka po IoT řešeních ale roste i v oblasti monitorovacích zařízení, měřících přístrojů, prodejních automatů, platebních terminálů nebo v oblasti ekologie, lékařské péče a zdraví.“