Televizi má k internetu připojenou více než třetina internetové populace

22. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: ČRa)
Význam připojení televizního přijímače k internetu a využívání tzv. chytrých funkcí stále narůstá. Televizi mají k internetu nejčastěji připojenou mladí lidé ve věku 15–24 let. Ti také nejvíce využívají chytré funkce televize.

Podle průzkumu, který provedly České radiokomunikace, má televizi připojenou k internetu ve své domácnosti třetina internetové populace starší 15 let. Nejčastěji připojení deklarují muži (35 %), a nejvyšší zastoupení respondentů je ve věkové skupině 15 až 24 let.

 S tím koresponduje i fakt, že nejčastěji využívanou aplikací Smart TV je YouTube, kterou používá 83 % uživatelů chytrých funkcí. Na druhém místě je s 34 % HbbTV aplikace iVysílání, která je více oblíbená mezi uživateli ve věku 35 – 44 let.

 Výzkum se zabýval i novým trendem hybridní televize HbbTV a jejími funkcemi. Využívání služeb HbbTV potvrdilo 36 % uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Čtvrtina uživatelů uvedla, že používání chytrých funkcí TV je díky HbbTV jednodušší. Nejčastějším důvodem, pro který lidé funkce HbbTV nevyužívají, je její neznalost (27 % dotázaných, ostatní uvedli jiné důvody).

Každodenními uživateli chytrých funkcí TV je 22 % respondentů, nejčastěji ve věku 35 až 44 let. Nejčastějším důvodem, který byl respondenty nevyužívajícími internet a chytré funkce na svých televizorech uváděn, je využívání internetu na jiných zařízeních.

Při dotazu na ochotu platit za prémiový obsah se dotázaní rozdělili do tří skupin. Jedna (22 %) preferovala možnost „platit“ za prémiový obsah prostřednictví sledování reklamy, další (21 %) by preferovala měsíční paušál a poslední (21 %) jednorázový poplatek. Celých 35 % respondentů uvedlo, že nemají o sledování prémiového obsahu zájem.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Sony rozšiřuje nabídku „filmových“ televizí BRAVIA o modely řady 3, 5 a 8 II

10. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sony)
Společnost Sony Europe představila řadu televizorů BRAVIA pro rok 2025, která přináší ještě více možností, jak se i doma ponořit do kvalitního obrazu a zvuku. Značka BRAVIA prošla v loňském roce proměnou a od té doby zastřešuje všechny produkty Sony pro domácí kino. Milovníci filmů tak nyní najdou vše, co potřebují, aby si mohli vychutnat svůj oblíbený obsah na jednom místě. Čtěte více

QD-Mini LED do každé domácnosti: TCL představilo nové řady televizí

31. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL představila čtyři nové řady televizí s označením C. Všechny TCL televizory nových řad C budou vybaveny technologií QD-Mini LED, a přinesou tak prémiovou kvalitu obrazu do cenově dostupnějších modelů. Díky tomu si zážitek z Mini LED technologie bude moci dopřát více domácností, než tomu bylo v minulosti. Čtěte více

Akce World of Samsung 2025 nastínila budoucnost života propojeného s umělou inteligencí

20. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Korejský výrobce v německém Frankfurtu uspořádal akci World of Samsung, na níž se prezentoval jako lídr v oblasti propojených systémů a zařízení. Na akci byly k vidění čerstvé inovace Samsungu s AI, ať už jde o televizory, audio přístroje, chytré domácnosti, digitální spotřebiče, herní systémy či mobilní zařízení. Čtěte více