Televizi má k internetu připojenou více než třetina internetové populace

22. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: ČRa)
Význam připojení televizního přijímače k internetu a využívání tzv. chytrých funkcí stále narůstá. Televizi mají k internetu nejčastěji připojenou mladí lidé ve věku 15–24 let. Ti také nejvíce využívají chytré funkce televize.

Podle průzkumu, který provedly České radiokomunikace, má televizi připojenou k internetu ve své domácnosti třetina internetové populace starší 15 let. Nejčastěji připojení deklarují muži (35 %), a nejvyšší zastoupení respondentů je ve věkové skupině 15 až 24 let.

 S tím koresponduje i fakt, že nejčastěji využívanou aplikací Smart TV je YouTube, kterou používá 83 % uživatelů chytrých funkcí. Na druhém místě je s 34 % HbbTV aplikace iVysílání, která je více oblíbená mezi uživateli ve věku 35 – 44 let.

 Výzkum se zabýval i novým trendem hybridní televize HbbTV a jejími funkcemi. Využívání služeb HbbTV potvrdilo 36 % uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Čtvrtina uživatelů uvedla, že používání chytrých funkcí TV je díky HbbTV jednodušší. Nejčastějším důvodem, pro který lidé funkce HbbTV nevyužívají, je její neznalost (27 % dotázaných, ostatní uvedli jiné důvody).

Každodenními uživateli chytrých funkcí TV je 22 % respondentů, nejčastěji ve věku 35 až 44 let. Nejčastějším důvodem, který byl respondenty nevyužívajícími internet a chytré funkce na svých televizorech uváděn, je využívání internetu na jiných zařízeních.

Při dotazu na ochotu platit za prémiový obsah se dotázaní rozdělili do tří skupin. Jedna (22 %) preferovala možnost „platit“ za prémiový obsah prostřednictví sledování reklamy, další (21 %) by preferovala měsíční paušál a poslední (21 %) jednorázový poplatek. Celých 35 % respondentů uvedlo, že nemají o sledování prémiového obsahu zájem.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

TCL na veletrhu CES 2025 představilo nové televizory a projektory

16. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL se na veletrhu v Las Vegas pochlubila nejen výkonnými velkoplošnými televizory QD-Mini LED, ale také novými projektory a dalšími inovacemi, které zamíří na celosvětový trh s domácí zábavou. Jednou z novinek je například integrace velkého AI modelu do vybraných televizorů. Čtěte více

Samsung proměňuje TV obrazovky v pomocníky s umělou inteligencí. Zapojí se i Microsoft Copilot

9. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung představila na akci First Look na veletrhu CES 2025 novou podobu pokročilé umělé inteligence Samsung Vision AI. K vidění tu jsou nejvyspělejší současná zařízení, jejichž účelem je vylepšit každodenní život uživatelů. Kromě toho Samsung představil nejnovější vlajkovou loď mezi televizory, model Neo QLED 8K QN990F, a další novinky včetně pokrokových zobrazovacích technologií. Čtěte více

Jaké jsou klíčové trendy v segmentu televizorů?

27. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Nad aktuální situací v oblasti televizorů se zamýšlí Olivier Semenoux, který ve společnosti TCL Europe zastává pozici head of product management a velmi dobře tak vidí pod pokličku aktuálních trendů v oblasti televize. Čtěte více