Britské e-shopy jsou u Čechů stále populárnější

15. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Na zahraničních e-shopech Češi nejraději nakupují ve Velké Británii, USA a Irsku. Jen v těchto zemích utratili bezmála šest miliard korun.

Přes deset miliard korun (375 milionů eur) utratili Češi od října 2014 do září 2015 na zahraničních e-shopech kartami Visa. Dlouhodobě nejpopulárnější jsou ty britské, kde čeští zákazníci zaplatili 4,4 miliardy korun (162 milionů eur), dále pak americké s tržbami okolo 800 milionů korun (29 milionů eur) a irské internetové obchody, kde útraty činily zhruba 650 milionů korun (24 milionů eur). První pětici doplňuje Lucembursko a Německo.

V období od října 2014 do září 2015 proběhlo celkem 8,3 milionů transakcí. „Češi milují nakupování na internetu a velká část z nich se dokáže orientovat v nepřeberné nabídce e-shopů. Proto již nemají problém nakupovat i na zahraničních webech, kde je pro ně navíc nabídka zajímavá, protože se liší od té, která je dostupná u domácích obchodníků,“ vysvětlil Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Nejvíce Češi utrácejí za zábavu

A co Češi po internetu v zahraničí nejčastěji nakupují? Největší oblibě se těší produkty z oblasti volného času a zábavy, spotřebního a luxusnějšího zboží a letenky. V meziročním srovnání ovšem nejvíce narostla oblast nákupů ze supermarketů (+ 141 %), plateb za pohonné hmoty (+ 68 %) a služeb v oboru zdraví a krásy (+ 58 %).

Mobilní placení na vzestupu

Neustálému růstu obliby e-commerce pomáhají i inovativní platební technologie placení. Velký růst se například očekává v oblasti mobilního placení (m-commerce).

„Budoucnost placení souvisí se změnou spotřebitelských návyků. Chytré telefony se stávají nejpoužívanějším elektronickým zařízením a postupný boom zažívají i wearables, jako jsou hodinky nebo náramky, které lze rovněž využít k placení. Ze statistik Visa Europe vyplývá, že mobilní platby rostou třikrát rychleji než nakupování přes internet. Například ve Velké Británii je již dnes 59 % všech plateb na internetu realizováno přes mobil nebo tablet. Jsme na začátku velkých změn,“ dodal Marcel Gajdoš.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více