Zájem spotřebitelů o nové platební technologie rychle roste
Zájem o mobilní platební technologie za poslední dva roky úměrně vzrostl. V roce 2015 mělo na tento způsob platby pozitivní nebo neutrální názor 95 % spotřebitelů. „Čím větší možnosti výběru, tím větší zájem mají spotřebitelé o nové generace plateb,“ řekla Marcy Cohen, viceprezidentka pro digitální komunikaci v MasterCard.
Rozšířené možnosti platby
Zmínky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahrnovaly 97 % z celkového počtu příspěvků o mobilních platbách v roce 2015. Většina příspěvků se zároveň soustředila na téma zlepšení služeb a uvádění nových produktů na trh.
Dalšími nejčastějšími tématy diskuzí byly digitální peněženky a bezkontaktní karty (47 %), následovaly příspěvky o biometrii (33 %), osobních platbách (14 %) a nosičích platebních technologií, např. o hodinkách (6 %).
Bezkontaktní karty byly zmiňovány ve spojení s veřejnou hromadnou dopravou (např. Londýn, Chicago nebo Petrohrad; svoje projekty už má ale i Česká republika, například v Liberci, Brně, Plzni či Jeseníku), stejně jako při velkých sportovních akcích po celém světě.
Zmínky o nosičích platebních technologií zaznamenaly v posledním čtvrtletí roku 2015 30krát vyšší nárůst než v prvním čtvrtletí tohoto roku.
Diskuze vzrostla globálně
Téma digitálních peněženek získalo na sociálních sítích vysokou trakci po celém světě: Asie a Tichomoří (+ 159 %), Evropa (+ 144 %), Latinská Amerika a Karibik (+ 20 %), Blízký východ a Afrika (+ 111 %) a Severní Amerika (+ 519 %).
Bezpečnost je nejdůležitější
Bezpečnost a zabezpečení mobilních plateb byly důležitým tématem, o němž se v 94 % případů hovořilo v roce 2015 spíše pozitivně. Jde o vzestupný trend, který trvá od začátku výzkumu v roce 2012. V roce 2015 bylo téma zrušení hesla a zavedení biometrie horkým tématem ve spojitosti s placením pomocí otisků prstů nebo rozpoznáním obličeje ("selfie Pay").
Výsledky průzkumu Mobile Payments Study představila společnost MasterCard, společně s agenturou Prime Research, na World Mobile Congressu v Barceloně. Studie vychází každoročně od roku 2012 a během roku 2015 sledovala více než dva milióny příspěvků o mobilních platbách na globálních sociálních sítích, od Facebooku, přes Twitter, Instagram nebo YouTube.