Data pravidelně sdílí 70 % uživatelů, přestože se obává jejich úniku a zneužití
Internet umožňuje uživatelům sdílení zajímavých zkušeností se všemi známými. Naše zvědavost ale vzrůstá a stále častěji vyhledáváme informace nejen o lidech, které známe a s nimiž jsme v interakci, ale i o těch, které osobně neznáme. Důsledkem toho je, že se uživatelé na internetu stali jakýmisi občanskými novináři.
Více než polovina dotázaných věří, že díky sdílení informací on-line jsou schopni lépe prosazovat svůj názor a přímo tak ovlivňovat společnosti a značky, 34 % zákazníků připouští, že pokud má negativní zkušenost spojenou s nějakou společností, podělí se o ni on-line. Na týdenní bázi pravidelně sdílí informace týkající se značek 12 % uživatelů.
Rebecka Cedering Ångström, poradkyně v ConsumerLab, řekla: „Více než polovina dotázaných uživatelů se domnívá, že internet zvýšil možnosti k oznámení korupčního nebo nezákonného chování ze strany společností a organizací, což je považováno za pozitivní. 64 % uživatelů by však rádo zastavilo on-line šíření negativních informací o jejich osobě a 46 % uživatelů by uvítalo verifikační službu, která by ověřila autentičnost sdíleného příspěvku.“ Uživatelé také chtějí, aby byla ochrana osobních informací prioritou politických debat.
Paradoxní je, že ačkoliv vyžadujeme, aby každý, kdo se o nás na internetu zmiňuje, měl naše svolení, sami tuto možnost ostatním nedáváme. Pětina uživatelů přiznává, že pravidelně sdílí fotografie nebo video někoho, koho nezná. V budoucnu je tedy třeba najít rovnováhu mezi těmito dvěma přístupy.
Údaje vycházejí z průzkumu, který probíhal mezi 5 000 uživateli smartphonů ve věku mezi 15 a 69 lety z celého světa.