V e-shopech se nejvíc nakupuje během pracovní doby

24. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Téměř polovina (48 %) nákupů v e-shopech se odehraje mezi devátou ranní a třetí odpolední hodinou (nejvíce pak mezi desátou a dvanáctou). Tedy v době, kdy je většina lidí v práci. Průměrná cena objednávky se pohybuje kolem 1 600 korun. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v online obchodech více.
Foto: Freeimages.com

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin denně, přesto se téměř polovina nákupů uskuteční během pracovní doby, a to mezi devátou a patnáctou hodinou. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % veškerých objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od desíti do dvanácti hodin. Po odpoledním poklesu následuje další vlna nákupů ve večerních hodinách, kolem 21.00.

„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ okomentoval Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplnil: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.”

Průměrná hodnota objednávky se pohybuje kolem 1 600 korun. Lidé začali on-line více a častěji nakupovat věci běžné denní potřeby, takže meziročně můžeme sledovat jisté snížení. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve. Poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet je již součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, které ženám ulehčuje práci. U starších generací, stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“ doplnil Miroslav Uďan. Muži však stále hrají prim v tom, kolik peněz za rok utratí, což reflektuje také druh zboží, který objednávají. Je to především elektronika. Naopak ženy nakupují drobné věci do domácnosti a oblečení.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více