České e-shopy hlásí za druhé čtvrtletí růst tržeb o 20 %
Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku činil meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20% nárůst.
„Tempo, jakým se obchodníkům zvyšují obraty, je nadále vynikající – trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Tahouny e-commerce jsou zejména prodejci elektroniky, daří se i zboží pro domácnost a dětskému zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o více než 30 %.
Data za druhé čtvrtletí potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. „Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než z tabletů,“ řekl Penkala. Zatímco tablety se na obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to konkrétně o 44 %.
Zkoumána byla data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy korun.