S e-shopy pomůže NetDirect

24. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Po dvou letech od zahájení prací spustila společnost NetDirect novou platformu, která může ovlivnit podobu nakupování v internetových obchodech. E-shopy jsou díky ní schopny rozpoznat potřeby každého zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku.

„Od prvotní myšlenky až po realizaci trval vývoj dva roky. Kromě času byl přitom velmi náročný i po finanční stránce. Výše takové investice se pohybuje okolo deseti milionů korun,“ řekl Marek Krška, obchodní a marketingový ředitel společnosti NetDirect.  Platforma je první, která má funkci personalizace integrovanou a spojenou se systémem.

Poznejte své zákazníky

Zatímco momentálně nabízejí e-shopy všem svým zákazníkům stejné portfolio produktů bez ohledu na jejich nákupní zvyklosti, nová platforma umožňuje obchodníkovi přizpůsobit nabídku potřebám a preferencím konkrétního zákazníka. Novinka totiž analyzuje, zpracovává a chytře využívá veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu. Na jejich základě pak personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.

„Jde o podobný princip, jako když si přijde zákazník vybrat produkt do prodejny. Dobrý obchodník ho nejprve vyzpovídá a zjistí, co ho zajímá a jaké jsou jeho preference, aby mu mohl pomoci vybrat co nejlépe,“ řekl Marek Krška z NetDirectu a dodal: „Jelikož při nákupu v e-shopu tento osobní kontakt neexistuje, většina obchodníků své zákazníky nezná. S novou platformou chceme tento stav změnit a zúročit znalost zákazníků i v online prostředí.“

Osobní preference zákazníka, vazba mezi prohlíženými či zakoupenými produkty a také aktuální prodejní trendy. Veškeré tyto informace rozhodují v chytrém e-shopu o skladbě nabídky zobrazované konkrétnímu zákazníkovi. E-shop využívající platformu se zabudovanou personalizací je zohlední, a proto nebude např. majiteli psa doporučovat sypání pro rybičky, ale naopak mu nabídne psí krmení, doporučí oblíbené pamlsky a ještě upozorní na zvýhodněnou nabídku vodítek

„Nejvíce e-shopů momentálně doporučuje zákazníkům své nejprodávanější produkty. Ty jsou ale velmi často zcela mimo oblast zájmu zákazníka a spíš ho taková nabídka obtěžuje. Jakmile mu jsou nabídnuty relevantní produkty, výrazně se zvyšuje šance, že nějaký z nich zakoupí hned, nebo se alespoň v budoucnu do e-shopu vrátí na další nákup,“ vyysvětlil Marek Krška.

Větší propojení kamenného obchodu s e-shopem

Data získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení, lze navíc propojit s kamenným obchodem a také informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou pak přenášeny do e-shopu a naopak. „Pokud si např. zákazník na prodejně koupí televizi, v e-shopu už jsou mu k ní poté nabízeny doplňky, místo toho, aby byl zahlcován nabídkou dalších televizí,“ řekl Marek Krška. Data jsou tak provázaná napříč celým byznysem a obchodník má ucelenou představu o chování a preferencích zákazníka při nákupu v obchodě i online. 

Růst tržeb i opakovaných návštěv

Výsledky podrobného uživatelského testování, kterým prototyp platformy prošel během posledního půl roku, zároveň ukázaly, že znalost zákazníka má až nečekaně výrazný vliv na obchodní výsledky e-shopu. Během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %. Do e-shopů využívajících personalizaci se také zákazníci častěji vracejí. Počet opakovaných návštěv je v jejich případě vyšší o 27 %.

Jednodušší ovládání

Vedle personalizace obsahu přinese platforma na český trh řadu dalších novinek. Mezi nimi integraci analytických nástrojů či zákaznické podpory. „Zaměřili jsme se na to, aby byl nový systém pro uživatele co nejpřívětivější. Díky integrované zákaznické podpoře bude systém se zákazníkem komunikovat a dávat mu doporučení ke zlepšení. Ty pak bude moci zákazník sám jednoduše provést,“ řekl Marek Krška. Již nyní se přitom pracuje na dalších novinkách.

Podobné články

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více