Platba kartou při online nákupech roste, zejména díky mladé generaci
Zatímco zákazníci ve věku 35 let a starší uvádí jako svojí oblíbenou platební metodu kartu přibližně ve 25 % odpovědí, v rozmezí 25 až 34 let je to již 40 % respondentů výzkumu. To potvrzuje, že mladí čeští spotřebitelé internetovým obchodům důvěřují a na rozdíl od předchozích generací se nebojí platit online a předem. Výrazný vliv na výběr platební metody má ale také vzdělání – úhradu nákupu kartou si oblíbilo 44 % vysokoškoláků oproti 27 % středoškoláků.
„V posledním období jsme zaznamenali výrazný nárůst v počtu internetových nákupů pomocí platební karty, a to jak při prodeji zboží, tak především služeb. Kartu v současné době akceptuje drtivá většina největších internetových obchodů a je také nejčastěji využívanou online platební metodou. Jak potvrzuje náš výzkum, internetové nakupování je pro mladé Čechy běžnou záležitostí a našim e-shopům důvěřují,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Z pohledu obratu zaplatili Češi kartou přibližně pětinu z celkové sumy utracené na internetu. A že se chování spotřebitelů změnilo, potvrdili také obchodníci - více než 70 % z nich označilo platbu kartou online jako metodu, která v uplynulých dvou letech zaznamenala v jejich e-shopu největší růst.
Posílení obliby online platby kartou dokládají také agregovaná data nákupního rádce Heureka.cz a předních českých e-shopů. Využití této platební metody vzrostlo v tomto roce téměř o polovinu na aktuální 13% podíl. Pokles, i když letos velmi mírný, opět zaznamenala platba na dobírku. Tu aktuálně využívá 38 % internetových zákazníků. Z dat Heureky je také vidět, že ustal loňský boom plateb v místě osobního odběru a letos je, stejně jako vloni, využívá 29 % zákazníků.