Cisco Spark usnadní týmovou komunikaci a spolupráci

13. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Sociální sítě se díky své flexibilitě stávají populární platformu pro komunikaci a sdílení dokumentů a informací. Pro firemní použití však doposud nebyly kvůli nedostatečnému zabezpečení příliš vhodné. Řešení nabízí společnosti Cisco v podobě služby Spark, která umožní propojit tým bez ohledu na to, kde se jeho členové právě nacházejí.

Spark vychází z aplikace Project Squared, která byla představena loni v listopadu, a dále rozšiřuje její možnosti. Ve virtuálních projektových místnostech mohou menší týmy sdílet dokumenty nebo zůstat vzájemně v kontaktu. Nemusí být přitom všichni současně on-line. I když například některý z členů týmu není zrovna dostupný on-line, místo zasílání různých zpráv e-mailem či SMS najde všechny potřebné informace na jednom místě, ve virtuální projektové místnosti na Cisco Spark.

Základní varianta služby zůstává bezplatná. Jednotliví členové týmu mohou díky ní efektivně a bezpečně spolupracovat uvnitř i mimo zázemí firmy s pomocí téměř jakéhokoli stolního i mobilního zařízení. Na základě připomínek uživatelů k aplikaci Project Squared Cisco rozšířilo možnosti produktu. Kromě možnosti vytvářet virtuální projektové místnosti a sdílet dokumenty, je nyní k dispozici například funkce moderátora konferenční místnosti, který rozhoduje o zapojení nebo vyloučení členů z konference, administrátorské funkce pro správu uživatelských účtů, nastavení pravidel přístupu, statistiky využití apod.

Cisco Spark pohání nová cloudová platforma Cisco Collaboration Cloud. Vedle základních služeb, které může začít využívat bezplatně kdokoliv, kdo projde registrací, nabídne do budoucna například integraci se stávajícími vnitrofiremními aplikacemi, jako jsou adresářové služby (Active Directory), jednotné přihlašování uživatelů (Single Sign On), firemní kalendáře nebo integraci s řídícími servery pro hlasovou a videokonferenční komunikaci,“ vysvětlil Jan Račanský, produktový specialista společnosti Cisco. „Svým uživatelům Spark nabídne výhody stávající vnitrofiremní infrastruktury se všeobecnou dostupností základních služeb zcela zdarma,“ doplnil Jan Račanský.

Cisco Spark nabízí dvoustranné a skupinové zasílání zpráv, sdílení souborů, dvoustranné videokonference a jednání se sdílením obrazovky pro maximálně tři účastníky. Oproti Project Squared nabízí navíc také integraci mobilního kalendáře a kontaktů nebo komplexní šifrování obsahu. Všechny tyto funkce zůstávají k dispozici zdarma a aplikaci si lze jednoduše stáhnout z obchodů Google Play či Appstore. Novinkou je také podpora 17 jazyků a také nový klient pro operační systém Windows.

Nadstavbové služby

Souběžně s uvedením bezplatné služby Spark představila společnost Cisco také rozšiřující placené balíčky, které doplňují službu o funkce určené pro větší týmy. Balíček Cisco Spark Message rozšiřuje možnosti moderátora místnosti a uživatelům umožní využít výhody jednotného přihlašování, synchronizace adresářů a živé podpory. Pro firmy, které potřebují pořádat videokonference až pro 25 osob nebo potřebují mít přístup ke WebEx Meeting Center nebo Enterprise Edition, je určen balíček Cisco Spark Message and Meet.

Balíčky budou na jednotlivé trhy uváděny postupně a v České republice budou k dispozici později. Bezplatné verze služby Cisco Spark lze ale využívat bez jakýchkoli omezení.

Štítky: 
Komunikace, Cisco systems

Podobné články

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více

Annex NET a innovaphone představily novinky z oblasti podnikové spolupráce

19. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Annex Net)
Společnosti Annex NET a innovaphone pozvaly své obchodní partnery na představení technologických novinek v příjemném golfovém prostředí Bistra Green v pražské Hostivaři. Účastníci se mohli seznámit se softwarovou platformou myApps, řešením innovaphone Conferencing i dalšími produkty a službami. Čtěte více

Umělá inteligence ovládla mítinky ve firmách

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Capgemini )
AI je tématem číslo jedna v 96 % mítinků ve firmách. A manažeři firem se domnívají, že právě umělá inteligence posune jejich zaměstnance dál. Tomuto trendu věří podle průzkumu společnosti Capgemini celkem 70 % z nich. Čtěte více

Komunikace pomocí cloudu vytváří spokojenější zákazníky i věrnější zaměstnance

3. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Soitron)
Získat, a hlavně udržet zákazníka v konkurenčním prostředí představuje náročný oříšek. Kvalitní produkt či služba v současné době – více než kdy jindy – představuje sice nutnou, ale nikoliv postačující podmínku. O tom, jestli spotřebitel zůstane, nebo odejde ke konkurenci, v první řadě rozhoduje, zákaznická zkušenost. A ta se rodí z komunikace. Čtěte více