Za služby na internetu Češi loni online utratili přes 21 miliard korun

5. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Nejen zboží, ale také služby si Češi kupují na internetu stále častěji. Jen v loňském roce za ně utratili online kolem 21 miliard korun. Až 60 % plateb za služby na internetu pokrývají online platební metody. Nejsilnější kategorií služeb na internetu je online sázení a cestování. Zájem je o nákup letenek a roste i počet jízdenek zaplacených online.
Foto: Freeimages.com

„Služby byly dosud vnímány v souvislosti s e-commerce spíše okrajově, těžko se měřily. Aktuálně už představují nezanedbatelný segment v e-commerce s vysokým potenciálem růstu. Jestliže se v roce 2013 zaplatilo online za služby 18 miliard, v loňském roce to bylo zhruba o šestinu více,“ upřesnil Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU v ČR.

Segment bez dobírky

Podle něj stojí úspěch segmentu služeb na internetu nejen na rostoucí poptávce, ale i na způsobu platby za ně. Za služby totiž zákazníci v drtivé většině platí předem, a to nejvíce online platebními metodami (až 60 % všech plateb za služby na internetu). Na rozdíl od e-shopů se zbožím tak prodejci služeb nemusí investovat do dobírky. „Správně integrované online platby zvyšují počet dokončených objednávek, a navíc díky své jednoduchosti a pohodlnosti ulehčují nákup a zvyšují spotřebu služeb v online prostředí. Potvrzují to čísla našich největších klientů ze segmentu služeb,“ potvrdil Gabriel Kalapoš. Až 70 % všech online plateb za služby na internetu pokrývají karty, 30 % pak tvoří platby rychlým online převodem jednotlivých bank.

Budoucnost online plateb za služby je podle Gabriela Kalapoše v jednoduchosti a bezpečnosti řešení. Příkladem je metoda tzv. uložené karty, kdy si zákazník při prvním nákupu uloží informace o kartě, preferované dopravě a dodací adrese za příští nákup už dokončí a zaplatí jen jedním kliknutím. Nejoblíbenějšími a z hlediska plateb klíčovými kategoriemi služeb, které dnes rostou, jsou zejména sázky a hry, cestování (letenky a jízdenky), předplatné (noviny, časopisy) nebo právě pojištění.

Štítky: 

Podobné články

HDP mezičtvrtletně vzrostl o 0,3 %

31. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Podle předběžného odhadu ČSÚ vzrostl hrubý domácí produkt ve 3. čtvrtletí mezičtvrtletně o 0,3 % a meziročně o 1,3 %. Čtěte více

HDP meziročně vzrostl o 0,6 %

4. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Podle zpřesněného odhadu ČSÚ vzrostl hrubý domácí produkt ve 2. čtvrtletí mezičtvrtletně o 0,3 % a meziročně o 0,6 %. Meziroční růst HDP byl podpořen zejména vyššími výdaji na konečnou spotřebu. Negativní vliv měla změna stavu zásob. Čtěte více

Důvěra podnikatelů a spotřebitelů v ekonomiku se znovu meziměsíčně snížila

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Souhrnný indikátor důvěry ČSÚ vyjádřený bazickým indexem se oproti červenci snížil o 1,4 bodu na hodnotu 93,7, při stejném vývoji obou jeho složek. Indikátor důvěry podnikatelů se snížil o 1,5 bodu na hodnotu 93,0 a indikátor důvěry spotřebitelů poklesl o 1,1 bodu na hodnotu 97,3. Čtěte více

Důraz na kyberbezpečnost i „práce z domova“ navyšují objem zakázek v oblasti financování IT

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SGEF)
Objem nebankovního financování hardwaru a softwaru výrazně roste. V meziročním srovnání se letos navýšil až o 50 %. Na trojnásobek se pak meziročně zvedl objem financovaných projektů přímo v oblasti digitální bezpečnosti. Celkově financované projekty dosahují objemu v řádu miliard korun ročně. Čtěte více