Internetové útoky cílí i na menší firmy, škody mohou jít do milionů
Vyčíslené škody zahrnují zmeškané obchodní příležitosti, náklady na externí specialisty, kteří napravují škody, a potenciálně i nové vybavení. Dle průzkumu 57 % případů ztracených dat vede k poškození chodu podnikání. Více než polovina útoků (56 %) pak poškodilo pověst firmy a dojem o její spolehlivosti. Malé podniky přitom čelí velké řadě útoků – od běžného malwaru po cílené útoky, které je využívají k tomu dostat se k větším firmám. Každý den analytický tým Kaspersky Lab zpracuje 325 tisíc nových škodlivých souborů. Celosvětově 38 % uživatelů narazilo na webovou hrozbu minimálně jednou za rok. A v roce 2014 odhalila Kaspersky Lab sedm vyspělých trvalých hrozeb (APT), které mají na svědomí 4 400 obětí v podnikovém sektoru (2,4krát více, než v roce 2013) nejméně v 55 zemích.
Jak se mohou firmy bránit? Klíčem k ochraně podniku je přesné nastavení priorit zabezpečení. Malá firma nepotřebuje investovat do věcí, jako je prevence ztráty dat (DLP) nebo složitá konzole pro správu. Může se místo toho soustředit na oblasti klíčové právě pro danou společnost. Základem je antimalwarová ochrana a přesně nastavený firewall. V případě, že zpracovává objednávky, potřebuje firma šifrovací technologii k ochraně platebních a zákaznických informací (často uložené zákonem). Pokud pak firma zaměstnává lidi pracující často mimo kancelář, je dobré zabezpečit jejich mobilní zařízení.
Údaje vyplývají z průzkumu Kaspersky Lab mezi 3 900 IT profesionály z celého světa, včetně Česka.