Češi na vyúčtování za telefon nejčastěji najdou částku 599 Kč
Pouze 2 % lidí, nejčastěji ve věkové skupině od 36 do 40 let, si naopak zřizují volání v ceně do 100 korun. Oba tyto tarify si sjednávají nejvíce lidé žijící na severu Moravy, v procentuálním koláči každého z uvedených tarifů tvoří tato oblast přibližně 20 %.
„Cenová revoluce, která proběhla loni 11. dubna, značně otřásla přístupem Čechů k telefonování. Dnes si lidé sjednávají nejčastěji neomezené tarify v ceně do 600 či 700 korun měsíčně a výrazně více přes mobil komunikují. Zatímco před revolucí volali Češi v průměru asi 90 minut měsíčně, aktuálně je to až 125 minut. Například v síti O2 se tak letos v dubnu provolalo o 100 milionů minut více než loni. V důsledku tarifové revoluce se zároveň také minimalizovalo množství uživatelů, kteří platí za měsíční účet do 100 korun. Obvykle se jedná o ty, jejichž okolí využívá neomezených tarifů a volá jim tak zpět na základě jejich prozvonění,“ objasnil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat.
Rozdíly v zákaznickém chování jsou podle něj patrné i s ohledem na pohlaví uživatelů. „Ačkoliv si neomezené tarify pořizují častěji muži, ženy protelefonují průměrně až 282 minut měsíčně. To je o přibližně 60 minut měsíčně více,“ doplnil Černoch.