Jak jsou využívány služby mobilních operátorů?
Z průzkumu, který si nechal zpracovat Český telekomunikační úřad, mezi 1 501 respondenti, dále vyplynulo, že mezi uživateli mobilních telefonů nadále převládají klasické mobilní telefony. Smartphony jsou však výrazněji rozšířeny mezi mladší generací, především studenty. Je tedy možné předpokládat jejich rostoucí zastoupení. Využívání internetu v mobilu je častější mezi zaměstnanci s podřízenými a mezi studenty.
O2-Telefónica a T-Mobile jsou nadále klíčovými operátory na trhu mobilních služeb. Rozdělují si mezi sebe více než 70% všech klientů. Jeden ze čtyř zákazníků patří mezi klienty Vodafone. Využívání virtuálních operátorů přiznává 6% univerza.
Tarif využívá tři čtvrtiny klientů. Předplacená karta je více rozšířena mezi staršími lidmi a klienty s nízkými osobními příjmy. Spokojenost se současným hlavním operátorem je vysoká – pouze jeden z deseti zákazníků připouští nespokojenost. O něco nižší spokojenost je mezi klienty společnosti O2-Telefónica. Naopak více spokojeni jsou se svým operátorem klienti Vodafone a virtuálních operátorů.
Někteří z respondentů připouštějí v budoucnu změnu operátora. Hlavními faktory, které by mohly takovou změnu iniciovat, jsou především nabídka výhodnějšího volání a balíčky služeb za výhodnější cenu.
Výsledky ukazují, že operátoři mají proces změny služby zvládnutý velmi dobře. Nespokojenost s procesem změny služby připouští pouze cca 7 % zákazníků. Nižší spokojenost je pouze mezi O2 klienty, což může být ovlivněno i vyšší aktivitou samotného operátora, který své zákazníky více „obtěžuje“ s nabídkami na změnu služby.
Detaily z průzkumu si můžete stáhnout níže v prezentaci.
Příloha | Velikost |
---|---|
Vnímání změn na trhu mobilních operátorů | 2 MB |