Vy ještě nemáte e-shop? Dnes si ho můžete pořídit za několik sekund

17. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet.cz)
Díky službám, které e-shopová řešení pronajímají, provozovatel obchodu nepotřebuje znát to, co je v pozadí. Během chvilky a bez velkých počátečních investic lze elektronický obchod spustit. Přesto stále přetrvává jistá obava.
Foto: SXC.hu

„V drtivé většině zakládají e-shopy muži, a to i když pak skutečný provoz zajišťuje žena. Ty se obávají technických složitostí, a proto přenechávají nastavení na svých partnerech. S rostoucí počítačovou gramotností podíl žen v oblasti e-commerce roste, z našich údajů se jedná nyní o 23 %,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.

V případě, že se lidé rozhodnout založit si e-shop mohou si vybrat, zda si pořídí e-shop na míru či využijí open source řešení nebo pronájem. Každé z nich má svá pozitiva a negativa. Nejdražší a nejnáročnější je řešení na míru, které splňuje veškeré požadavky provozovatele.

Je ale potřeba počítat i s dalšími investicemi při potřebě jakékoli změny. E-shopy z open source jsou sice zdarma, ale většinou nepodporují češtinu a je nutné je nechat odborníkem upravit a naprogramovat tak, aby vyhovovaly místním podmínkám. Také údržba je stejně náročná jako v prvním případě.

Pro ty, kteří s internetovým obchodem chtějí začít, je proto nejvhodnější variantou pronájem e-shopového řešení. Nejsou potřeba žádné velké investice na začátku a o plynulý chod i inovace se stará pronajímatel. E-shopová řešení, která lze pronajmout, fungují na principu předem nastavených šablon. Každý si najede to, co mu vyhovuje a sestaví si svůj e-shop jako pomyslnou stavebnici.

„Založení e-shopu není nic složitého. Za několik vteřin máte na základě zadání e-mailové adresy připravený svůj online obchod. Orientace je naprosto intuitivní, takže to zvládne opravdu každý. Po technické stránce je to takto jednoduché,“ dodal Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více