Tech Data Beerfest ve stylu Alles Gute
První skútr se podařilo „odemknout“ a šťastnému výherci předat hned v úvodu. S prázdnou však nemuseli odejít ani ostatní – kromě druhého skútru byly pro každého připraveny pivní brýle od Tech Data nebo možnost získat vybrané pochutiny výměnou za deset razítek nasbíraných na stáncích výrobců v suterénu. Něco vyhrát bylo možné i během prezentací.
Letošní setkání bylo během dne oživeno pěti krátkými šoty s výukou německých (pro prodejce více či méně užitečných, rozhodně však vtipných) slovíček a frází ve stylu Alles Gute, ve kterých účinkovali Petr Pavlíček a Vít Vojtěšek.
Přednáškový blok zahájila společnost Microsoft. První vystoupila Aneta Filipová, která hovořila o blížícím se ukončení podpory Windows XP (a Office 2003). Přítomné ve stručnosti seznámila s riziky používání systému, výhodami novějších verzí a možnostmi upgradu. Zároveň podotkla, že je to pro prodejce velká příležitost, protože Windows XP jen v ČR stále běží na více než milionu počítačů ve firmách i v domácnostech. Za Microsoft dále vystoupili také Lukáš Jírový (hovořil o Office 365) a Irena Brifordová (Microsoft pro školství aneb proč je škola dobrým zákazníkem, jaké z toho plynou příležitosti a jak jich využít).
Po Microsoftu dostal prostor Intel reprezentovaný Branislavem Idesem, který hovořil o procesorech Hasswell a s nimi souvisejících technologiích, počítačích NUC, SSD pro běžné uživatele i nasazení v serverech či rozšiřující se nabídce all-in-one modelů a tzv. konvertibilních (2v1) zařízeních.
Poté přišla řada na Jiřího Stříže z HP, který promluvil o stolních a přenosných počítačích HP, jejich postavení na českém trhu, novém značení modelů a také o několika novinkách (např. EliteBooku 800 – plně servisovatelném ultrabooku s možností dokování či mobilních pracovních stanicích HP ZBook 14 či HP ZBook 17). David Lev následně představil nabídku tiskáren a multifunkcí pro nadcházející sezónu, nabídku spotřebního materiálu, připravené promoaktivity či nastupující technologie (HP PageWide, NFC, Wi-Fi apod.).
Druhou polovinu přednášek zahájil Brother, konkrétně Václav Havel. Představil společnost, její postavení u nás i ve světě včetně vývoje obratů, dále představil tým společnosti, akce na propagaci značky či možnosti záruky a servisu. Na řeč přišla také kategorizace zákazníků (dle obratu) a s ní související výhody, zpětný odkup spotřebního materiálu (za vybrané tonery a optické jednotky získáte zpět 50 Kč) a samozřejmě také produktové portfolio (včetně mobilního portfolia) a připravované řešení b-guard pro monitorování a správu tisku.
Jaroslav Rakušan z Lenova uvedl produktové portfolio (dnes čítající notebooky, tablety, stolní počítače a all-in-one, pracovní stanice, monitory, NAS a brzy i servery nebo příslušenství a servisní balíčky). Zdůraznil také několik novinek, mezi které patří Lenovo ThinkPad Tablet 8 s osmipalcovým displejem Full HD a Windows 8.1 Pro, ThinkPad X1 Carbon (s displejem WQHD, adaptivní tlačítkovou lištou, OneLink kompatibilitou či výdrží až devět hodin), ThinkPad Yoga (konvertibilní zařízení se čtyřmi režimy použití) či malý stolní počítač ThinkCentre M93p Tiny.
Blok strategických přednášek partnerů uzavřela společnost Samsung. Jozef Cerovský během prezentace ve stručnosti představil nově spuštěný partnerský program Samsung STEP (více podrobností zde) a produktové portfolio se zaměřením na tiskárny a multifunkční zařízení, LFD a hotelové televize, monitory a paměti (SSD a paměťové karty).
Závěr přednáškové bloku patřil společnosti Tech Data Distribution, konkrétně Petrovi Pavlíčkovi a Vítu Vojtěškovi, kteří posluchače seznámili s aktuálním děním u distributora. „Na přetřes“ při jejich vystoupení přišel např. sklad v Boru u Tachova (kde má distributor naskladněny produkty 60 značek v hodnotě 3,5 mld. Kč s dodáním do druhého pracovního dne), elektronická distribuce softwaru ESD Tech Data Activate Here (nově včetně produktů Symantec, poukázek Microsoft a některých produktů Adobe), otevření divize Tech Data Mobile (v distribuci má např. nově Nokii), představení značky Iiyama (obchodní podmínky, marže, portfolio) a losování výherců dvou voucherů v soutěži za prodeje HP serverů a síťových řešení na pobyt pro dvě osoby v hotelu Pupp v ceně 15 000 Kč.
Před koncem přednáškového bloku již sál praskal ve švech, protože nadcházející událost - losování výherce druhého skútru Peugeot (věnovaného společností Iiyama) - si nechtěl nikdo nechat ujít. Po té, co si skútr našel svého majitele, mohl odstartovat méně formální večerní program.
Kromě výstavy produktů v suterénu prostor pivovaru nebo možnosti si pohovořit se zástupci výrobců a distributora bylo pro návštěvníky připraveno jídlo, výběr z několika druhů piva a dalších nápojů a hlavně prostory Music Clubu Phenomen i restaurace Potrefená Husa.
Mediálním partnerem akce byl Reseller Magazine a RMOL.CZ.
Partneři akce:
APC by Schneider Electric, Apple, Axis Communications, Brother, Canon, Cisco, Eizo, Epson, HP, IBM, Iiyama, Intel, Lenovo, Microsoft, Oki, Samsung, Symantec, Tandberg Data a TP-Link.
Fakta o akci
Název akce: Tech Data Beerfest 2014
Datum: 11. února 2014
Místo: Restaurace Potrefená husa, Nádražní 84, Praha 5
Počet účastníků: téměř 500 účastníků
Web akce: www.techdata.cz/beerfest
Na jeden z videospotů, který byl k vidění v průběhu dne, se můžete podívat zde.