Odborný seminář Tisková řešení 2013
Roman Baloun ze společnosti Impromat představil v úvodní přednášce produktovou nabídku Ricoh, včetně méně obvyklých tiskových strojů s gelovými inkousty pro tisk letáků a velkoformátových tiskáren pro použití v technické oblasti. V dalším výkladu se zaměřil na tiskové služby, včetně digitalizace dokumentů, doplněných o příklady z praxe.
Na něj navázali Martin Januš, generální ředitel společnosti Janus a Ondřej Lutovský, také ze společnosti Janus a zároveň spolumajitel poradenské společnosti, představili „Superpodnik“ – spojení Kyocera, Janus a MyQ. Tiskárny Kyocera mají mj. tiskové válce potaženy vrstvou sloučeniny křemíku, takže dosahují delší doby do jeho výměny. Dále představili tiskové řešení MyQ pro inventarizaci, řízení, správu tisku a jeho nákladů. Přestože má MyQ ve světě i u nás konkurenci, uchovává si prvenství v jednom unikátním bodě – má totiž nejen tiskový, ale i servisní modul. Výhodou je také jednoduché licencování MyQ.
Pavel Poláček ze společnosti Softcom přednesl z pohledu nezávislého dodavatele, jak to vypadá při nasazování tiskových řešení v běžných firmách, od středně velkých až po korporace. Vše předvedl na dvou fiktivních zákaznících – jeden, který počítá jen na počátku při nákupu, a druhý, který si nechá poradit, zejména ohledně celkových nákladů (TCO – Total Cost of Ownership), na které má vliv také používání originálního spotřebního materiálu kvůli plnění záruky – prostě aby ve firmě nevyhazovali za tiskové řešení peníze oknem.
Společnost Lexmark prezentovala na začátku prostředního přednáškového bloku řešení, které pomocí OCR (Optical Character Recognition) stupeň 4 umí z obsahu dokumentu poznat, zda tiskovou úlohu vůbec pustí na tiskárnu, nebo ne, případně zda je tisková úloha kompletní, například při zadávání klientské smlouvy v bance.
Radek Cinádr z Oki krátce představil hardware, trochu více software, nejvíce však řešení, jaká Oki nabízí, včetně tiskových služeb a pronájmů tiskáren.
YSoft je po Janusu dalším tvůrcem softwaru pro řízení tisků a Marek Machálek začal podobně jako Pavel Poláček ze Softcomu tím, co firmy zpravidla nevědí – co, kolik a za kolik tisknou; jejich produkt SafeQ tento problém řeší.
O zahájení odpoledního bloku se postaral Jan Honců z HP, když představil jak nové produkty HP, tak jejich vhodná nasazení. Součástí jeho přednášky byly trendy v tisku, včetně mobilního tisku v cloudu a bezpečnosti tisku. Podobně jako Lexmark předvedl automatickou „průvodku“ s čárovým kódem pro skenování dávkových úloh, díky které je možné najmout brigádníky, kteří nemusejí o dané úloze vědět vůbec nic.
Na Jana Honců navázala Ivana Prosecká, finanční ředitelka McDonald’s, která popsala nasazení DMS (Document Management Systému) u pobočky zahraniční společnosti a jeho kladné dopady v archivaci, úspory času díky rychlejšímu oběhu dokladů, možnosti vynucení zpracování dokumentu uživatelem pomocí časového triggeru a snadné dohledatelnosti dokumentu pro případ kontroly finančním úřadem, pro kontrolu plnění smlouvy apod.
Závěr semináře patřil tombole s hodnotnými cenami.
Ohlasy účastníků:
Otto Veselý, KB: Například prezentace Ivany Prosecké ukázala, že ví, o čem hovoří, líbila se mi. Některé prezentace však vypadají, jako úvod do něčeho, co už známe. V KB mám na starosti právě tisková řešení.
Michal Lejko (Silnice Group): Konference je hezky připravená, občerstvení je dobré – líbí se mi tady.
Jiří Venhoda (Celní správa – GŘC): Jsem zde z důvodů získání zkušeností a kontaktů. Zároveň se mi zde podařilo projednat s naším partnerem novinky a možnosti našeho dalšího rozvoje. Zatím se mi tedy vše líbilo a splnilo očekávání – jako vždy, protože konference se koná v příjemném prostředí a chodím sem rád.
Stanislav Birčák (Lexmark): Velmi se nám zde líbí a jsme rádi, že takovouto akci DCD pořádá.
Michaela Ryšavá (YSoft): Co se týká účastníků a jejich zájmu o naše řešení, vidím, že většina jich je s naším nebo konkurenčním řešením již obeznámena. Chodí se tudíž ptát spíše na konkrétní podrobnosti a detaily, které je zajímají. Povědomí veřejnosti o tiskových řešeních je tudíž velice dobré.
Radek Cinádr (Oki): Já osobně jsem tu třetí rok za sebou a nyní, kdy je seminář cílen na kvalitu místo kvantity, se mi zde moc líbí. Skvělá volba prostoru i cateringu. Lidé Oki znají a chodí se ptát na některé naše nástroje, které pro tisk máme a chtějí je využít pro optimalizaci řešení u nich ve firmě.
Fakta o akci:
Generální partner: Hewlett-Packard
Hlavní partneři: Canon, Impromat, Kyocera, Lexmark, MyQ, Oki a YSoft.
Počet fyzicky zúčastněných: 47