Lenovo je jedničkou na trhu s počítači
Podle IDC byl tržní podíl společnosti Lenovo ve 2. čtvrtletí letošního roku 16,7 %, což je nárůst z 15 % ve stejném čtvrtletí loňského roku. Podle společnosti Gartner byl tržní podíl společnosti Lenovo 16,7 %, což je nárůst z 14,9 % v předchozím čtvrtletí a nárůst ze 14,9 % ve druhém čtvrtletí loňského roku. Z výsledků obou světově uznávaných analytických společností tak vyplývá, že se Lenovo poprvé ve své historii stalo jedničkou na světovém počítačovém trhu.
„Jsme pyšní na to, že se společnost Lenovo stala lídrem na trhu s počítači. Za tento úspěch vděčíme nejenom našim zákazníkům, ale také všem našim zaměstnancům. I v období, které je velmi obtížné pro počítačové odvětví, se Lenovo může chlubit skvělým tržním podílem a stabilně rostoucími zisky. Na trh kromě toho neustále přinášíme inovativní produkty, přičemž neopomíjíme žádný z tržních segmentů. Souboj o prvenství na světovém trhu s počítači je nikdy nekončící boj. Nepochybuji však o tom, že i v budoucnu naše zisky budou růst a naše společnost na globálním počítačovém trhu představí další převratné inovace,“ řekl Yang Yuanqing, předseda představenstva a CEO společnosti Lenovo.
„I když se trh s počítači neustále proměňuje, pro světové firmy představuje příležitost v hodnotě 200 miliard USD. Vzhledem ke stabilní pozici, kterou má společnost Lenovo na globálním trhu již čtvrtým rokem, můžeme tuto příležitost využít mnohem více než naši konkurenti. Naše tradičně silné trhy, čínský trh a trh s komerčními počítači, neustále rostou a je předpoklad, že také v budoucnu budou posilovat. Lenovo zaujímá důležitou pozici i na rozvíjejících se trzích, kde je již v tuto chvíli lídrem, a ve spotřebitelském segmentu, kde zaujímá 2. pozici. I nadále proto hodláme pokračovat ve vyváženém růstu, a to napříč celým naším byznysem,“ dodal.
„Prvenství na světovém trhu s počítači je důležitým milníkem, ambice naší společnosti se však dnes upínají k tomu, být lídrem na PC+ trhu. Ten zahrnuje tablety, smartphony, chytré televize a další „chytrá“ zařízení. Lenovo již v těchto segmentech zaznamenalo určité úspěchy, na trhu chytrých zařízení dnes zaujímáme celkově třetí příčku. Naším receptem na úspěch jsou kromě jasné strategie také inovativní produkty, jejich vynikající provedení a široký tým odborníků na různé segmenty i technologie. I to mě vede k přesvědčení, že nejenom Lenovo docílí udržitelného růstu a zisku v klíčových segmentech, ale časem bude dosahovat stejně vynikajících výsledků také na rychle rostoucím PC+ trhu,“ řekl Yang Yuanqing.
Pozn.: Ke konci fiskálního roku společnosti Lenovo, který skončil 31. března 2013, analytická společnost IDC uvedla, že Lenovo dosáhlo rekordního podílu na počítačovém trhu a expandovalo rychleji než celý počítačový trh 16 kvartálů jdoucích za sebou. Navíc se Lenovo stalo lídrem na 3 ze 7 největších počítačových trhů, konkrétně v Číně, v Japonsku a Německu. Dvojciferný tržní podíl společnost vykazuje již v 39 zemích světa.
Více než polovina příjmů společnosti Lenovo pochází z trhů mimo Čínu. Zatímco společnost Lenovo dosahuje skvělého podíl na trhu a vykazuje rostoucí příjmy, její profitabilita za poslední rok vzrostla o rekordních 34 %.
Lenovo se dynamicky přibližuje svému cíli, kterým je prvenství na trhu PC+. Na trhu „chytrých“ zařízení má tržní podíl 5,9 %, zároveň je Lenovo třetím největším dodavatelem. V Číně, největším světovém PC+ trhu, je Lenovo dvojkou jak na trhu se smartphony, tak i na trhu s tablety. Více než 10 % příjmů společnosti pochází právě ze segmentů smartphonů a tabletů.